Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Var heldig at købe et LG 65C1 på Black Friday. Jeg fik det sidste og det var kalibreret af Power. Kalibreringen fik jeg gratis.

Jeg er nok ikke helt tilfreds med resultatet. Hvilke indstillinger har i på jeres TV?
Ja, det har du selvfølgelig ret i.

Den kalibreringsrapport der fulgte med er dog ganske ubrugelig. Den skriver intet om hvilke indstillinger der er foretaget. Den viser kan afvigelser fra ideel billede.

Jeg tænkte bare at man kunne udveksle lidt erfaringer. Nu har Flatpanels jo testet tilsvarende TV, så jeg henter bare inspiration der fra.

Undskyld ulejligheden.
Det præ kalibrerede power laver kan du ikke bruge til noget. Det samme gjorde de på mit lg cx. Jeg fik senere lavet en kalibering af Thomas fra tvkalibering.dk der er en verden til forskel. Det power laver er bare nogle tal de indtaster ud fra et skema. det Thomas laver er at han bruger et helt specielt måleudstyr som kaliberer skærmen helt efter hver enkelt skærm. der er ikke 2 paneler som er ens nemlig 😊
De sidste par år, har f.eks. CALMAN jo også været i stand til at skrive direkte i LUTen på nogle LG TV-modeller, så der er tale om en hardware-kalibrering, hvilket giver mulighed for mange flere muligheder, som du ikke kan ramme helt på samme måde, blot ved at indtaste nogle værdier...