Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Står og skal vælge imellem en Phillips 37PFL9632D eller en Panasonic TX-37LZD70F og kan simpelthen ikke finde ud af hvilken jeg skal tage:S har været ude og se dem begge men umiddelbart kan jeg ikke se den store forskel, hælder alligevel lidt til Phillips da den har mange flere ting den kan som panasonic ikke kan. nogen der kan hjælpe lidt, eller evt. komme med nogle råd:D ?

På forhånd tak:)

Kasper
Af Kseifert
vil lige tilføje en mere: Sony KDL-40D3550. har i evt nogle gode bud på andre LCD tv? skal være endten 37 eller 40" også skal det være full hd.
Af Peter VTEC
Vil nok personligt gå en klasse op og se på Sonys V eller W serier istedet for den D3500...hvis budgettet tillader det selvfølgelig.
Jeg er ikke et sekund i tvivl om de også er bedre TV end Panasonicen som er omtalt.

Kan Plasma evt også være en mulighed??
Af Kseifert
så skulle det nok være v, w bliver lige lidt for dyr;D bare lidt ærgeligt at 3000v ikke har DVB-C. plasma er jeg nok ikke så meget for da hvis jeg skal op og have full hd så bliver det en 42" og det er sgu lidt for stort :-/ skal bare lige ind i en butik og se den sony :)
Af Kseifert
kan det ikke passe at v3000 har en 10-bit skærm? synes jeg bare ikke flatpannels skriver her for inde på getmore står der at den har det:-/ getmore
Af BLACKBIRD
Der er mange der skriver at det hyler og brummer altså philips har lige haft storebroren 9732 i 42" den hylede i standby og brummede når det kørte
Af Kseifert
er også gået væk fra det phillips. lige nu er det bare et valg imellem panasonic eller den sony :-/
Af Kseifert
Nu har jeg læst om Panasonic TH-42PZ700E og jeg synes alle steder de siger den ikke understøtter 1080p/24fps.:-/ men inde på Se link står der altså at den understøtter 1080p/24fps., hvad skal jeg stole på:D? for det er nok en af de ting der ville gøre at jeg ikke gad at købe det tv hvis den ikke undersøttede det. håber der sidder nogle garvede panasonic plasma entusiaster som kan hjælpe mig:D kunne nemlig måske godt hælde til plasma alligevel pga. dens skarpe billede. valget står mellem den model der også sony v3000. jeg skal måske ikke ligge så meget vægt på det 24fps understøttelse? er plasmen stadig et bedre tv end den sony selvom den ikke understøtter det?
Af Thomas.N
En ting er at kunne modtage 1080p/24fps, noget andet er at kunne gengive det korrekt og uden "hak"

Om PZ700E kan vise 24fps uden hak ved jeg ikke... :o
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Så vidt jeg ved så kan TVet kun modtage 1080p24 men ikke ændre frekvensen til et multiplum af 24. Skærmen kører, så vidt jeg ved, kun ved enten 50 Hz eller 100 Hz (afhængigt af brugervalg).
Af DaWizeGuy
Thomas.N skrev:En ting er at kunne modtage 1080p/24fps, noget andet er at kunne gengive det korrekt og uden "hak"

Om PZ700E kan vise 24fps uden hak ved jeg ikke... :o
Det gør den ikke. Ingen af skærmene i Panasonics nuværende sortiment understøtter 24 fps korrekt. 24 fps konverteres internt og vises i 60 Hz.

Mvh
Anders
Af red_martians
PZ700E understøtter efter sigende ikke 24p. Men der findes en nyere revision der skulle gøre det og er den som de fleste efterhånden ligger inde med. Den hedder PZ700EA
Jeg er ligeledes begyndt at se PX70EA og FA,og er begyndt at undre mig over om de også kan køre 24p. Har desværre kun en maskine der kan aflevere 60hz så kan ikke finde ud af det.