Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Scorpio
Er fuldstændig forvirret, Har læst og læst men er ikke blevet en s... klogere. Jeg skal købe et lctv i ca 40" men kan ikke finde ud af om det skal være Sony eller Samsung og om man skal hænge sig meget i om det er 100hz eller ej, det skal i første omgang bruges med et analog signal og lidt dvd også kunne tilsluttes et mediecenter. Prisleje omkring 12000kr. :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Til det brug ville jeg ikke overveje nogen af de to. Til analoge kilder er plasma stadig det bedste, så du kunne se på Samsung Q97 eller Panasonic PV/PX70.
Af Scorpio
Er det på grund af det analog signal du anbefaler plasma, jeg ville nu helst købe et lcd, ved ikke rigtig hvorfor men syntes ikke de plasmaskærme jeg har set virker særlig imponerende. Er der slet ikke et lcdtv du kunne anbefale.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, i den prisklasse og til det brug er der ikke noget LCD TV jeg hellere vil anbefale.
Af jeppeplesner
Det bedste billede på et analogt signal får du med Sony KDL-X3000/3500 De er lidt dyrere end du angiver, til gengæld går der nok en dag eller 2 inden du får brug for at skifte, da de er meget langt fremme med teknologier, herunder indbygget DVB-C tuner og HD-TV tuner. 100 Hz gør helt klart en positiv forskel både på Samsungs og Sonys nyeste modeller, mens det tidligere gav et lidt kunstigt udseende til billedet modvirker det nu problemfrit de "hak" man ser i panoreringer især i film og ved sportsudsendelser
Af toto
Panasonic PX70EA
den køre 100HZ.
Men jeg vil sige at panasonic har et det bedste analogt signal .
Til den prisen. Hm om den har DVB C eller T lige nu er det er det ok.
MEn om 2 år så skal man ha en ny DVB tuner ..
OM det er sony eller det samsung , panasonic..
Af Scorpio
Har læst nogen steder at de slår 100hz fra fordi at det skader mere en det gavner, det lyder da helt tosset i mine ører.
Af toto
Jeg ved ikke om du tænker på Panasonic .
MEn Panasonic PX70EA , den kører godt med 100HZ.
Det gør mit.
HAR prøvet at slå 100hz fra , det er ikke godt.
Det flimrer lidt når det er slået fra.
Af Scorpio
Har du analogsignal på dit Panasonic. Og har du haft problemer med burnin, og er denne model de ekstra penge værd 42PX700E.
Af toto
Nej ingen problemer med burnin.
Men jeg har være opmærksom på det.
jeg har brugt en plasma break in" dvd, For at hindre problemer med indbrænding.
Analogsignal og Digitalt køre jeg.
Der er en lille forskel på det.
Det står lidt mere klart med digital.
42PX700E jeg mener at den har flerer tilslutninger og bedre lyd.
Af Scorpio
Okay, jamen det lyder sgu som et godt køb, en sidste ting som jeg har læst om er blæserstøj er det noget som du har oplevet.
Af toto
blæserstøj ??.
Nej.
Det har jeg aldrig hørt om.
Hvor har du læst det henne.
Jeg kan ikke høre den hvis den er der.
Af Scorpio
Nej det er mig som er blevet forvirret, det var ikke en omtale af et Panasonic jeg havde læst det ved. Sorry
Af IvRak
Vedr. 100Hz. Det er korrekt at Samsungs 100Hz løsning ikke er så god i de nuværende modeller, og at de fleste vælger at slå det fra.

I Sony's, modeller fungerer det til gengæld godt, og de fleste vælger at have det slået til.

Det er ikke 100Hz der generelt er dårligt, blot enkelte implementationer af teknologien.