10 feb 2006, 17:21
					 #3207
						        
										
										
					
					
							Jeg købte for et stykke tid siden en Samsung 193p Plus. 
Efter modtagelsen gik der desværre omkring 3 uger, før jeg kunne teste den, hvoraf de 14 dages returret ikke længere var aktuel. Efter at have sat skærmen til så jeg, den havde to røde pixels oppe i venstre hjørne. Jeg ringede til Samsung og forklarede problemet og fik at vide, at netop fordi de var røde, var de omfattet af en "Zero Bright Pixels" garanti. Alletiders! Jeg oprettede en RMA-sag og sendte skærmen afsted. Da jeg fik den selvsamme skærm tilbage, fulgte en seddel med, hvor der stod:
"2 grønne slukkede sub-pixels, ikke dækket af "Zero Bright pixel" - testet ok.
Mit spørgsmål er, hvordan defineres pixelfejl? Jeg har to røde, som hos Samsung er grønne. Jeg tolker Samsungs definition, som at en pixel består af flere "underpixels", men betyder det, at alle disse "underpixels" skal være i stykke før en pixel kan defineres som defekt?
					
										
					  															  
                                        
					                        
                Efter modtagelsen gik der desværre omkring 3 uger, før jeg kunne teste den, hvoraf de 14 dages returret ikke længere var aktuel. Efter at have sat skærmen til så jeg, den havde to røde pixels oppe i venstre hjørne. Jeg ringede til Samsung og forklarede problemet og fik at vide, at netop fordi de var røde, var de omfattet af en "Zero Bright Pixels" garanti. Alletiders! Jeg oprettede en RMA-sag og sendte skærmen afsted. Da jeg fik den selvsamme skærm tilbage, fulgte en seddel med, hvor der stod:
"2 grønne slukkede sub-pixels, ikke dækket af "Zero Bright pixel" - testet ok.
Mit spørgsmål er, hvordan defineres pixelfejl? Jeg har to røde, som hos Samsung er grønne. Jeg tolker Samsungs definition, som at en pixel består af flere "underpixels", men betyder det, at alle disse "underpixels" skal være i stykke før en pixel kan defineres som defekt?


