Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Muntjac
Hejsa, så er jeg blevet bruger af denne lækre side :-)

Jeg står og skal købe et nyt fjernsyn, og har set mig varm på Samsung LE-37M87 (godt valg?).
Jeg kan dog se at der er mange penge at spare ved at købe det på nettet, men jeg er lidt usikker ved at handle ved firmaer jeg ikke kender, så jeg vil høre om I har erfaringer med disse:

Getmore A/S
Cinemagic
Easyshopping.dk
Dansk IT lager A/S
Danskdatasalg.dk
PRC data A/S
Multimedia World A/S

Eller om I kan anbefale forhandlere som sælger dette fjernsyn for ca. 9000 kr

På forhånd mange tak
Af hypre
Jeg har lige bestilt en tilsvarende model hos Getmore. Og har tidligere brugt dem til købe af diverse andre elektronik.

Synes de er helt OK. 7 9 13 :D

D
Af lki_dk
Hej

Jeg har igennem lang tid købt rigtig mange ting hos Getmore (både privat og på jobbet).
Har aldrig haft problemer indtil for ca 6 mdr. siden
Det ser ud til at det er gået kraftigt ned af bakke for dem.
Lange leveringstider, forkerte leveringer mm.
ombytnings service har jeg dog aldrig haft problemer med.
Getmore måtte desuden fornylig aflevere deres "E-handel" mærke !

PRC data og Multemedia world har jeg kun gode erfaringer med.
(de andre kender jeg ikke)

En god tommelfinger regel kan være at kigge efter E-handels mærket og checke shoppen på edbpriser.dk. Der kan du se brugerenes bedømmelser af butikken.

Mvh
Lars
Af Muntjac
Hey
Okay, tak skal I have for Jeres input. Det tegner dog ikke godt at de har mistet deres E-mærke, da det jo ikke er særlig svært at opretholde...
Det kan være det bliver PRC data istedet

hypre -> Du må meget gerne skrive her når du har modtaget fjernsynet om hvordan det er gået osv... - og om du er glad for det

Er der ellers andre der har erfaringer med denne model?
Af hypre
Hey, den er kommet og den er super. Jeg var lidt bange for at den glatte overflade ville gøre det umuligt at se på, men tværtimod, er den virkelig god.

Jeg har indstillede den og indtil videre er den god til TV fra en 4 meters afstand. Jeg har sat 360eren til, men har kun lige startede den op til at teste hvis 5.1 lyd kom igennem den optisk udgang fra TVet (360 er sat til med HDMI nemlig og jeg sætter pris på surround lyd).

Jeg skal så fortsætte med at brug den optiske udgang på selv ved Xboxen og har sat RCA til anlægget.

Anyway... Den er god, du siger til hvis du har bruge for noget mere input.

D
Af Muntjac
okay, det var da hurtigt de leverede! så kan det godt være jeg skulle overveje getmore alligevel. Men jeg tænker lidt på at det nok er smart at vælge den forhandler der er tættest på. Jeg bor i Aalborg, så det skal helst være i nordjylland

det lyder godt - jeg har også kun hørt gode ting om det fjernsyn :-)
jeg har dog et spørgsmål: Den digitale tuner der er i, duer den til kabel tv når det bliver digitalt? Eller er den til parabol?
Af hypre
Den er et inbyggede DVB-T modtager, jeg ved ikke så meget om hvad den kan...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
I vores anmeldelse af M87 kan I se at det kun er DVB-T der er i TV'et og den kan IKKE benyttes til kabel-TV. Kun til stueantenne.
Af Muntjac
hehe nå ja det havde jeg da vist set i anmeldelsen...

Ved I så om der er nogen forskel på 37" modellen og den der er anmeldt?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
37" versionen har et andet panel og har ikke den glossy overflade som du ser i testen.
Af hypre
Yakken:

Jeg har mit M87 sat til TDC kabel TV og det fungere fint. Mener du at det ville ikke fungere med digitalt kabel TV i fremtiden?
Af Muntjac
Yakken: Når du skriver den har et andet panel, hvor stor forskel gør dette så? Vil det sige man slet ikke kan sammenligne billedkvaliteten med de to modeller?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hypre: Nej, du kan ikke slutte digitalt kabel-TV til fjernsynet uden brug af en ekstern dekoder. Der er kun DVB-T dekoder i TV'et.

Muntjac: Der burde ikke være nogen mærkbar forskel i billedkvaliteten, men den glossy overflade giver ofte en anden effekt, så det er nok dér du se forskellene.