Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg synes de forskellige fjernsyn er utrolig dyre, og så tænkte jeg på om nogen kunne anbefale et som er godt til prisen.

Jeg vil max give 10.000,
det skal være 37-40"
bruges til Xbox 360
normalt analogt tv
må gerne være "flot"

har kigget lidt på et Samsung LE40N87BD, men ved ikk helt om det skal være det, da jeg ikke har hørt så meget godt om kvaliteten på Samsumgs analoge signal..

På forhånd tak for hjælpen!!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er ikke så meget godt at sige om det analoge signal på pågældende TV, så derfor hører du ikke noget positivt om det ;)

Jeg ville satse på et plasma TV - eksempelvis fra Samsung - som er bedre til analogt TV. Hvis du ikke er vild med Panasonics design, så er Samsugn Q96 et godt bud, der ligger lige omkring dit prisleje.
Af JonasMP
Tak for svaret..

Ved bare ikke helt om jeg vil have et plasme TV. Er LCD skærme ikke bedre til Xbox og sådan noget??

Men hvis i skulle anbefale et godt LCD TV som opfylder mine krav hvilket skulle det så være??

Det kan også godt være det skulle være et Plasma, har du et link til det du snakker om??
Af tosa
JonasMP skrev:Er LCD skærme ikke bedre til Xbox og sådan noget??
Nej
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du må lige selv slå links'ne op på en prisdatabase, men de TV der er tale om hedder
Panasonic 42PX70
Panasonic 42PV70 (uden digital tuner)
Samsung 42Q96
Af Alfeboy
hvad er forskellen på samsungs PS42Q96HDX og PS42Q97HD??
Af JonasMP
de ser da meget fine ud..

hvis man så ser bort fra design, hvilket af de 2 tv vil du så anbefale??

og de findes vel ikke i en lidt mindre model, havde sådan set regnet med max 40"???
Af JonasMP
er nu kommet frem til at det med 90 procents sikkerhed bliver et Panasonic 42PX70...

Er der nogen som kan anbefale en god side hvor jeg kan købe det, og stadig være sikker på at garanti er i orden osv..

Har været inde på en side der hedder geco.dk , er der nogen der har gode erfaringer med at købe der?

og så lige en sidste ting, hvad er forskellen på om der kommer EA efter der der 42PX70??
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vi har gode erfaringer med Geco. Det er også denne forhandler der flere gange har stablet et fordelagtigt tilbud på benene for vores brugere.

Om der E eller EA burde være underordnet. Det er den europæiske version begge dele.
Af JonasMP
okay.. mange tak for hjælpen..

så tror jeg at jeg vil bestille sådan et på mandag..
Af JonasMP
når nu jeg modtager tv'et er der så nogle ting som jeg skal være opmærksom på for at få det bedste billede??

har også hørt om noget der hedder burn-in, hvordan undgår jeg dette??

ellers bare hvis nogen har nogle gode råd til hvordan jeg bedst muligt kommer i gang?
Af Mr.DJ
Ja, selvom burn-in er blevet reduceret med bedre paneler, så anbefales folk at skrue ned for kontrasten indtil TV'et har kørt en 150-200 timer. Dette skulle forebygge burn-in problemer da TV'et er mest "sårbart" under de første par hundrede timer.
Af JonasMP
tak for svaret..

når jeg så har ventet de der 200 timer, hvordan sikrer jeg så at jeg får det bedste billede som muligt ud af tv'et?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan læse mere om hvordan du skal behandle dit plasma-TV her:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... tart_from=&

Hvis du ikke selv kan indstille farverne, så kan du betale dig fra det. Det koster dog et par tusinde at få en skærm kalibreret ordenligt.