Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hjælper en veninde med at købe TV, hun har et gavekort på 4.000,- til “Frederiksberg Center”, brugt er derfor udelukket.
De butikker er så vidt jeg kan se Føtex, El-Giganten og Power.

Hun skal (minimum) have 55” - hvad er mon bedste 2020 køb lige nu, hvor de nye modeller er på vej i handlen??

(NB jeg smider selv op til 1.000,- oveni hvis det hjælper hende til meget bedre tv. Så i dét prisleje.) O_O
Nu skriver du ikke noget om hvilke krav tv skal opfylde, men hvis hun bare skal se almindelig flow tv via kabel tv, kunne et 58" Panasonic HX820 være en mulighed, Power har det til 4444 i deres tilbudsavis for næste uge.
Panasonic har ikke ret mange apps i deres tv. Men har generelt ry for en god billedkvalitet out of the box. Hvis man bruger biograf profilen.
Ellers er Sony også kendt for god billedkvalitet.
Føtex har et Nokia tv i deres program som har fået gode anmeldelser i den prisklasse og som har Android tv indbygget.
jkn789 skrev: 19 mar 2021, 12:15 Nu skriver du ikke noget om hvilke krav tv skal opfylde..
Jeg tror hun bare gerne vil have så meget, og så "fremtidssikret", TV for pengene.
jkn789 skrev: 19 mar 2021, 12:15 (..) et 58" Panasonic HX820 være en mulighed, Power har det til 4444 i deres tilbudsavis for næste uge.
Panasonic har ikke ret mange apps i deres tv. Men har generelt ry for en god billedkvalitet out of the box. Hvis man bruger biograf profilen.
Føtex har et Nokia tv i deres program som har fået gode anmeldelser i den prisklasse og som har Android tv indbygget.
Tak for svaret, det er virkelige godt med noget input. Ellers forfalder jeg til at sige et billigt Samsung!

Jeg ved hun bruger Netflix, så det skal jo være et smart TV. Selvom jeg også ved softwaren ikke holder for evigt (tænker her på opdateringer).
Panasonic HX820 har Netflix og Amazon prime blandt sine apps på smart tv delen, men bliver ikke opdateret.
Jumme skrev: 19 mar 2021, 13:10
jkn789 skrev: 19 mar 2021, 12:15 Nu skriver du ikke noget om hvilke krav tv skal opfylde..
Jeg tror hun bare gerne vil have så meget, og så "fremtidssikret", TV for pengene.
jkn789 skrev: 19 mar 2021, 12:15 (..) et 58" Panasonic HX820 være en mulighed, Power har det til 4444 i deres tilbudsavis for næste uge.
Tak for svaret, det er virkelige godt med noget input. Ellers forfalder jeg til at sige et billigt Samsung!

Jeg ved hun bruger Netflix, så det skal jo være et smart TV. Selvom jeg også ved softwaren ikke holder for evigt (tænker her på opdateringer).
Lad være med at købe Samsung, hvis hun ønsker noget i en ordentlig kvalitet også efter et par år, nu når andre skærme også efterhånden er billige.

Ved ikke om Nokia er "langtidsholdbare" men de ser på papiret interessante ud.
PeterD skrev: 19 mar 2021, 15:51
Jumme skrev: 19 mar 2021, 13:10

Lad være med at købe Samsung, hvis hun ønsker noget i en ordentlig kvalitet også efter et par år, nu når andre skærme også efterhånden er billige.
Helt enig, har selv lige skilt mig af med et budget Samsung, ikke noget jeg ønsker mig tilbage til.
Er du nu i gang igen, PeterD?

Hvorfor indsætte unødig citat?

Det gør tråden uoverskuelig, og det gavner intet.

Samsung er hverken værre eller bedre end andre mærker; de laver både god og dårlige skærme.
Når man køber TV i den billige ende, er det begrænset, hvad man kan forvente.

Panasonicen er et rigtigt godt bud i en fornuftig størrelse!