Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Frederikwibe
Jeg har fulgt med i et stykke tid herinde på forrummet, og har dermed hørt at de analoge tunere der sidder i fladskærmene er dårlige.

Mit spørgsmål er om man kan købe sig en god analog tuner og til sit fjernsyn ligesom at man kan købe en god digital tuner og sætte til fjernsynet?

Det andet spørgsmål er om det nye plasma fra Samsung er ligeså godt som et 42px70 fra panasonic, er nemlig rimelig sikker på det skal være det, men er lidt fortabt i designet fra Samsung, så er det et godt alternativ?

Sidste spørgsmål er lidt delt. Hvor kan jeg se det her 42q96? og så er der også noget der hedder q97 hvad er den store forskel? Er det også bare design forskel? ligesom m86/m87?

Nå men på forhånd tak ;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Q96 og PX/PV70 ligger ret tæt op af hinanden, men dér hvor du vil se forskellen er i dithering algoritmen som Samsung er ret vild med at benytte.

Samsung må have info om Q97 og Q96 på deres hjemmeside.
Af Frederikwibe
Fair nok... men hvad er dette Dirhering algoritme, og hvad gør det ved billedet?

Lige hurtigt igen kan jeg sætte en sådan tuner til en fladskærm for så at kunne vise analogt fjernsyn bedre?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan læse mere om dithering her:
http://www.flatpanels.dk/monitorteknologi.php#4

Ja, du kan godt sætte en anden tuner til TV'et og derved få et bedre billede. Du kan blot ikke benytte TV'ets fjernbetjening til det idet du skal sende signalet ind via eksempelvis HDMI.