Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MSJ1982
Ja som overskriften lyder skal jeg til at købe mit første fladskærms tv men jeg har lige lidt spørgsmål ang brug af pc og sådan noget

kan mand mærke forskel på 8Ms til 6Ms eller mindre når mand gamer.

Hvis nu jeg køber en HD-Dvd eller Blu-Ray Afspiller til computeren hvad skal mand så købe.

jeg har kigget lidt på det her
Hannspree YT08-37E1-000G - LCD TV - 1000:1 - 8 ms fra expressdelivery.dk

jeg kan ikke linke da den linker til et andet tv

Det var alt lige pt håber der er nogen der gider og hjælpe fandt det også hos Midtdata
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Først og fremmest så får man hvad man betaler for. Et 37" TV til 5000 kr. er derfor ikke toppen af poppen, blot så du ikke sætter dine forhåbninger for højt.

Du vil ikke se den store forskel på 8 ms vs. 6 ms, men der hvor det kan betyde noget er hvis 8 ms panelet er baseret på S-PVA og 6 ms panelt på S-IPS eller ASV. Disse typer opfører sig ikke helt ens og sidstenævnte modeller vil nok være lidt hurtigere, men igen - du vil nok ikke lægge mærke til det.

Husk desuden på at en skærm med 1366x768 punkter ikke kan vise et signal fra din PC korrekt med mindre skærmen understøtter 1:1 pixelmapping og det kan jeg næsten garantere at den nævnte model ikke gør. Du kan læse mere om 1:1 pixelmapping ved at finde punktet i menuen på forsiden under "TV skærme" og "Begreber".
Af MSJ1982
kan du anbefale noget andet i samme pris klasse eller 1-2000 over og det må godt være mindre end 37"
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Umiddelbart ville jeg anbefale dig at få råd til et Panasonic 37PV70 eller 37PX70, men du skriver ikke hvad du ellers skal bruge skærmen til.

Er det primært til spil via PC og sjældent TV? Eller er det oftest TV og sjældent spil via PC?
Af MSJ1982
Det er Mest til tv og afspilning af film via pc eller en ps3 måske

og ja det er vel kun til når mand skal have en gang fodbold eller sådan noet det lige kunne være fedt at få det på sin tv skærm

Jeg har denne Benq T201WA Silver som pc skærm der er 5 Ms så at gå fra 5 til 8 vil jeg vel ikke kunne mærke
Senest rettet af MSJ1982 04 dec 2007, 19:02, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
I så fald så vil det nævnte plasma TV fra Panasonic være et langt bedre bud, men prisen er så også oppe på godt 9000 kr. Faktisk så kan man få 42" versionen til ca. samme pris...
Brugeravatar
Af azrael
Der er også Sony KDL-32D3000 til ca. 8000 kroner, hvis du ellers kan finde det. Bortset fra det, så er jeg meget enig i Yakkens anbefaling. :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du får mig ikke til at anbefale en af de tre frem for Panasonic PV/PX70. I sin prisklasse er der ikke mange TV der kan hamle op med billedkvaliteten og da du alligevel er klar til at betale 9000 kr. for Philips' model, så kan du vel ligeså godt tage et TV der er bedre til samme pris.

Se på det således: Om 3 år vil du ikke kunne huske om du betalte 2000 kr. mere for TVet og måske blev nødt til at spare sammen i et ekstra par måneder, men til gengæld så vil du stadig skulle døjes med et elendigt billede hvis du valgte den billige model.

Du bør måske gå ud i byen og få syn for sagen, men blot have i mente at de fleste butikker benytter nogle forkerte indstillinger til farver mv. på deres TV, så et godt TV kan fremstå som halvdårligt ift. alle de andre, selvom situationen egentlig ville være omvendt hvis bare farverne lige blev justeret eller de dynamiske funktioner blev slået fra.