Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Fl71
Hej

Jeg skal have nyt tv og har kigget på følgende 2, der ligger inden for budgettet på kr.4.500:

https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... ricerunner

https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... ricerunner

Fjernsynet skal bruges til at se tv og streame Netflix, HBO og Disney+ fra en Apple TV boks.

Er der en klog herinde, der kan anbefale det ene frem for det andet tv?

På forhånd mange tak for hjælpen.

Flemming
Hold nu op..

Alting kan få problemer...LG, Philips.

Ja selv Sony og Panasonic og Samsung.

Hvis Philips er så dårligt, så må de jo øve sig i at give bedre kundeservice og bygge bedre tv og kondensatorer og paneler som holder.
Kan desværre ikke udtale mig om de modeller, men philips har nærmest ikke eksisterende kundeservice, har jeg erfaret med et 70pus6724. Nu har jeg et Samsung q70r, som jeg har haft i noget tid uden problemer. Havde problemer med mange tordenfluer på mit philips, da panelet løsnede sig gang på gang fra rammen. Fik dog det krediteret ved 4 rep forsøg, der gik dog lidt over en måned før jeg fik den endelig godkendt.
Her er mit forløb viewtopic.php?f=2&t=50186&hilit=Tordenfluer
Derfor køber jeg ikke philips igen pga servicen, Samsung har ikke specielt mange problemer nu, og er ved at være en del år siden de havde problemer med kondensatorererne, som de desuden ikke var ene om.
Men hvis man kan leve med dårlig service, vil jeg mene at philips tvet er det bedste køb.
Brugte personligt kun Ambilight de første par dage, så er meget forskelligt. Ville mere bare mit valg på at philips har et mva panel, men igen Samsung har et va panel med quantum Bayer filter for bedre farve gengivelse.
Så som sagt ville nok mene at philips tvet er marginalt bedre, men er ikke imponeret over deres service. Og kender en tidligere kollega der sad med Rma på værksted med philips, og der har Samsung en noget bedre kundeservice. Men det er selvfølgelig kun hvis det går i stykker.
Philips "the one" - altså PUS85XX - får umådelig dårlig kritik på avforums.com. Om man skal tage det for troende, ved jeg ikke, men jeg ville i hvert fald ikke købe det. Om det så er bedre eller dårligere end Q60 ved jeg ikke, med der i hvert fald næppe nogen af dem, der tilbyder overvældende billedkvalitet.
Ville nok også gå lidt op i pris og få et q70t i 55" til 4999.Med q70t får du også 120hz.
Efter at have læst lidt mere ville jeg nok skrive philips tvet fra. Men ellers vent til der åbnes op igen og se dem i virkeligheden, eller brug deres returret og afprøv dem hjemme.
Alternativt kunne et 65" fra Panasonic i hx700 serien, måske godt se interessant ud. Deres 800 serie har altid givet meget for pengene, men kan ikke finde så meget om 700 serien, måske nogle kan hjælpe her. Men det er et trin i ekstra funktioner, men noget af det samme i rå billede kvalitet. Q60t og hx800 ligger på niveau med hinanden, og hx700 har en svagere processor og ikke samme hdr support, men skulle ellers være som hx800 som jeg forstår det. Så du mister noget billede behandlings kraft til bevægelse.
https://www.bilka.dk/produkter/panasoni ... lsrc=aw.ds
lassekilde skrev: 13 feb 2021, 12:25 Brugte personligt kun Ambilight de første par dage, så er meget forskelligt. Ville mere bare mit valg på at philips har et mva panel, men igen Samsung har et va panel med quantum Bayer filter for bedre farve gengivelse.
Så som sagt ville nok mene at philips tvet er marginalt bedre, men er ikke imponeret over deres service. Og kender en tidligere kollega der sad med Rma på værksted med philips, og der har Samsung en noget bedre kundeservice. Men det er selvfølgelig kun hvis det går i stykker.
Begge tv er LCD/LED skærme med VA-teknik. Hvad de så ellers i markedsføringsafdelingen har valgt at tilføje af "tekniske" betegnelser for at forvirre forbrugeren, bør man se bort fra.
lassekilde skrev: 13 feb 2021, 15:59 Ville nok også gå lidt op i pris og få et q70t i 55" til 4999.Med q70t får du også 120hz.
Efter at have læst lidt mere ville jeg nok skrive philips tvet fra. Men ellers vent til der åbnes op igen og se dem i virkeligheden, eller brug deres returret og afprøv dem hjemme.
Alternativt kunne et 65" fra Panasonic i hx700 serien, måske godt se interessant ud. Deres 800 serie har altid givet meget for pengene, men kan ikke finde så meget om 700 serien, måske nogle kan hjælpe her. Men det er et trin i ekstra funktioner, men noget af det samme i rå billede kvalitet. Q60t og hx800 ligger på niveau med hinanden, og hx700 har en svagere processor og ikke samme hdr support, men skulle ellers være som hx800 som jeg forstår det. Så du mister noget billede behandlings kraft til bevægelse.
https://www.bilka.dk/produkter/panasoni ... lsrc=aw.ds
Panasonic HX700 er et "re-branded" tv fra tyrkiske Vestel. Det har VA-panel og har således ikke meget at gøre med Panasonic ud over logoet. Det skulle iflg. avforums ligge væsentligt under HX800 i kvalitet. Emnet har også været diskuteret i flere tråde hér på siden.

Jeg synes derimod, at Q70 kunne lyde som et meget godt bud. Som nævnt med 100/120 Hz og HDMI 2.1, hvis det har nogen betydning for trådstarter.

Andre bud kunne være Sony XH80/81 eller oplagt måske netop Panasonic HX800, der i 58´´aktuelt kan fås til lige under 5000 kr. - men modellen er ret tit på bud i forskellige størrelser. Det er et "rigtigt" Panasonic-tv med et VA-panel med god billedbehandling og fin kontrast. Derimod har jeg gjort mig den erfaring (det gælder i hvert fald 40´´, som jeg en overgang havde besøg af), at betragtningsvinklerne er meget dårlige. Så hvis du ikke sidder "lige for", skal du forholde dig til det. Hvis trådstarter, som angivet, vil fortsætte med at benytte en Apple tv-boks, er det til gengæld af mindre betydning, at Panasonic´s smart tv-platform er væsentligt dårligere end konkurrenternes.