Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle

Har været den glade ejer af et 55" LG B6 OLED de sidste 4 år. Det er dog netop sendt afsted til reperation på grund af burn-in streger i bunden af skærmen og den gule farve som ved test viser sig i det store billede faktisk at være mere grøn end gul.

Jeg forventer derfor at jeg skal have et nyt TV da de næppe kan lave det. Forsikringen betaler, så det er ok.

Jeg har været rigtig glad for mit OLED, men aldrig været blæst bagover ved f.eks. fodbold. Jeg synes altid at det aldrig stod sådan helt skarpt når synsvinklen var i panorama på banen. Specielt bolden i bevægelse var lidt en udfordring.

Det viser et utrolig flot billede, men så meget HDR og flotte serier ser jeg nu ikke.

Jeg ville derfor gå over til Sony, da jeg læser/ser at de skulle være rigtig gode til motion handling.

Jeg er dog i sidste ende blevet lidt i tvivl omkring Sony´en vil være lys nok til min stue. Mit LG idag har haft sine problemer i dagtimerne, men ikke noget jeg har været irriteret over. Jeg ser alligevel ikke meget TV om dagen.

Derfor begyndte jeg at kigge på deres xh95 model, som jo er noget andet end OLED, men jeg er noget i tvivl om jeg er istand til at gå et skridt "tilbage" når jeg nu har haft OLED.

Prisen er ikke så afgørende, men der er trods alt noget at spare ved at tage xh95 i stedet for A8, men jeg har sagtens råd til A8.

Håber på lidt hjælp i den forbindelse. By the way - jeg er ikke gamer så det er til TV brug og ikke andet. :)
Hvis du gerne vil fortsætte med OLED, og samtidig have en høj lysstyrke, så kunne dette her TV, som er tæt på Panasonic GZ 2000 være en mulighed:
https://www.bilka.dk/produkter/philips- ... 100536854/
Læs gerne testen her på sitet, hvor den høje lysstyrke iøvrigt fremhæves.
https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1600853275
Senest rettet af henrik.yde 27 jan 2021, 12:42, rettet i alt 2 gange.
Hvis du skal have mere lys på OLED, så er det vist Panasonic du skal kigge på. Sony skruer vist også lidt op for lyset i nogle af deres nye OLED modeller for i år.

Anyway....det er korrekt at Sony er stærke på motion. Hvad jeg hører er forskellen dog ikke nær så stor som tidligere. LG skulle være kommet godt efter det. Men lige præcis på LG B6 så jeg det samme som du beskriver, da jeg for nogle år tilbage skulle ud at købe tv. Ser meget fodbold og det var grunden til at jeg fravalgte B6 dengang. Det så bare ikke godt ud når tingene begyndte at gå lidt stærkt.
Beckham skrev: 27 jan 2021, 12:04 Hvis du skal have mere lys på OLED, så er det vist Panasonic du skal kigge på. Sony skruer vist også lidt op for lyset i nogle af deres nye OLED modeller for i år.

Anyway....det er korrekt at Sony er stærke på motion. Hvad jeg hører er forskellen dog ikke nær så stor som tidligere. LG skulle være kommet godt efter det. Men lige præcis på LG B6 så jeg det samme som du beskriver, da jeg for nogle år tilbage skulle ud at købe tv. Ser meget fodbold og det var grunden til at jeg fravalgte B6 dengang. Det så bare ikke godt ud når tingene begyndte at gå lidt stærkt.
Jeg ser også meget fodbold, og står også for en udskiftning, så leder efter det helt rigtige - så the big question er hvilket?

Altså tænker OLED men skal det være LG eller Sony - de ligger i nogenlunde samme pris på 55"
Jeg havde et LG B7 i stuen og nu er det kommet i soveværelset. I stuen nu har jeg et Sony Xh95 og det er har jeg bestemt ikke fortrudt.. jeg syntes bestemt ikke at oled er bedst..
Mit Sony har ikke noget banding eller DSE, og Blooming kan jeg godt leve med. Men i sidste ende er det en smags sag..
PS oled i soveværelset er helt perfekt
Efcjay_ Det perfekte billede er IKKE en smagssag. Og OLED teknologien er altså dokumenteret noget tættere på målet end LCD . Men det er helt OK,at du så ikke foretrækker det bedste/mest perfekte billede. .
Mht fodbold så er kildesignalet sgu næsten vigtigere end selve TV’et . . . FlowTV er den sikre havn, hvorimod streaming ofte mildt sagt er noget værre skrammel . .
Jeg har haft problemer med både flow og stream. Faktisk har jeg stream nu via en shield og det fungere faktisk ganske fint.

Men kan godt se det er svært, jeg tror at jeg kommer til at skulle vælge imellem de to OLED tv. @beckham hvad valgte du i stedet for?
Det bold jeg så på LG B6 i sin tid var også via flow tv, og var som sagt ikke imponeret. Hvad jeg hører har LG forbedret sig på både motion opskalering, men har ikke rigtig selv haft mulighed for at vurdere det.

Jeg endte dengang med en Sony XE93. Fremragende til disciplinen fodbold. Den blev så desværre ramt af tordenfluer og endte med at blive byttet til en XF90, som jo nærmest gør det endnu bedre på den front. Skulle jeg købe idag ville jeg naturligvis overveje en OLED, da udvalgte på den front er langt større idag end det var dengang. Men snakker vi udelukkende fodbold, så har jeg ikke set noget på OLED som gør at jeg absolut vil have en OLED til den disciplin. Her mener jeg sagtens at et godt LCD kan følge med.