Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle,
Vores Samsung 51" Plasma Display (PS51D7005) tænder og slukker hele tiden. Jeg har åbnet bagtil og kan høre, at et af printrelæerne bliver aktiveret cirka hvert 20 sekund (on/off). Jeg kan måle en forsyningsspænding ud af printet på cirka 3,3 Vdc, som tilsvarende bliver tændt og slukket.
Er det den berygtede Samsung kondensator problematik der her er i spil? Hvis ja, kan I venligst hjælpe mig med, hvilke komponenter jeg skal udskifte?
På forhånd tak! :)
Mvh. Karsten.
Ja, du kan jo enten gå i gang med at skifte alle 75 kondensatorer, som sidder i plasmaskærmen, og se om det virker. Eller også spare adskillige hundrede kroner på strømregningen hvert år, og så købe et nyt fjernsyn, som ikke bruger nær så meget strøm, har bedre panelopløsning, bedre sortniveauer osv osv...

Det er langt fra sikkert at det er kondensatorer, som laver det problem - det kan ligesåvel være processoren i fjernsynet, som kan måle en fejl, og fortæller strømforsyningen, at den skal lukke ned og prøve igen.

Og rent faktisk kan det også være panelet, som melder samme fejl tilbage til strømforsyningen.

Så jeg tror bare at du skal lade det fjernsyn dø, og så købe en ny en - med mindre at du elsker at sidde med en loddekolbe de næste par weekender... ;-)