Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Efcjay
Hey folkens jeg har et spørgsmål..
Jeg har købt et Sony Xh95.
Den anden aften ville jeg se 1917 i dolby vision på min LG UP870 4k afspiller, (som har dolby vision) men jeg får det kun i hdr10..

Så mit spørgsmål lyder på, om jeg skal skifte min 4k afspiller ( måske de ikke kan snakke sammen) eller om der er noget på tv'et jeg skal lave om på
Af Efcjay
Yes set har den.. dolby vision fungerer fint på mit LG B7 men ikke mit Sony.. så jeg ved ikke om det er afspilleren og Sony tv'et der ikke spiller sammen.
Af Efcjay
Mange tak for hjælpen 👍.. Det betyder så at jeg skal have en ny 4k afspiller, hvis jeg vil have dolby vision content. Nogle anbefalinger?
Af Supergris
Nu ved jeg jo ikke hvor mange film med Dolby Vision, du har, men hvis du ellers er glad for din LG-afspiller, så kunne en af de nye Xbox Series X/S måske være en mulighed, hvis du alligevel overvejer, eller allerede har en af de nye konsoller.
PS5 fungerer vist heller ikke med Dolby Vision.

Hvis det drejer sig om et begrænset antal, så kan du nok leve med det større strømforbrug og evt. andre ulemper, hvis du vælger at se en film med Dolby Vision?

Har du prøvet at sammenligne, om du overhovedet opfatter Dolby Vision mærkbart bedre i sammenligning med HDR10, eller er det blot tanken om, at du måske går glip af noget?