Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Skal have købt mig et Sony 55" OLED, her i løbet af foråret - med HDMI 2.1 - og har jo lige set de gode nyheder fra CES 2021, at der er kommet en hel ny model række fra Sony - herligt!

Har nu set lidt efter anbefalinger etc. i verdenspressen og på Youtube - og der er både godt og skidt - specielt denne her driller lidt:

- og ham her er helt vild med nyhederne:

Her fortælles det (i den første), at den eneste gode og "rigtige" nyhed (udover HDMI 2.1 og selve XR processoren), at det kun er model A90J, der er en nyhed - da alle de andre features på de andre nye modeller kun er, at man har givet farverne lidt mere glans og farvelade...
Er I enige i det? - se videoen...

I så fald behøver man jo ikke at kigge efter de andre modeller der er lanceret, da det bare er gentagelser af sidste års modeller...?

Det "nye" styresystem - er der væsentlig forskelle i brug af denne - er der nogen derved noget om det..? (har været glad for det "gamle")

Jeg er Sony fan, både pga. billedkvalitet og den nemme brug af styresystemet - og fruen skal jo også kunne manøvrerer lidt rundt med fjernbetjeningen!

Glæder mig meget - som sædvanligt! - at læse og følge proffernes test, artikler etc. her i Flatpanels! - specielt om Sonys TV modeller.

Er det rigtigt at der kun er den nye A90J at vælge...?
Hej Steffen. Mht. de tekniske forskelle så kan du vælge Sony A90J og sidste års modeller for at se forskellene her i TV-databasen: https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php

Google TV er en ny brugerflade. Vi bringer senere en test af den nye Chromecast, som er første enhed med Google TV, og således en god indikator for, hvad man kan forvente i TV-skærmene.

Normalt ville journalister kunne se de nye TV-skærme på CES, men messen er virtuel i år, hvorfor så godt som ingen har set skærmene i praksis. Det er derfor svært at sige noget konkret endnu.

Der kommer meget sjældent revolutioner fra år til år på TV-markedet, så hvis man forventer det, vil man ofte blive skuffet.
Beckham skrev: 13 jan 2021, 12:07 Hvad kommer du fra? Medmindre du har en af sidste års modeller vil dette års modeller under A90j vel også være nye for dig?
Hej Beckham, Tak for reponen... ja, det er korrekt - har et ældre 42" LG i stuen og et 32" Sony i kontoret nu, imens jeg afventer det "rigtige" Sony OLED TV til stuen. Fulgte også med sidste år (AG9 og A8), men hørte, at der kom HDMI 2.1 her i 2021 - så derfor måtte købet udskydes.
Forventede så en hel række nye tiltag på nye modeller, men efter at ha set den omtalte "FOMO" video, blev jeg jo lidt skuffet over udvalget.

Ser frem til hvad reviews bliver mht. A90J i 55".
Torben Rasmussen skrev: 13 jan 2021, 16:21 Jeg ville endvidere ikke lade videoer fra "Stop the FOMO" være rettesnor for nogen seriøs debat. Det er oftest bare en masse halve vinde og misforstået sniksnak.
Takker Torben, er også bare en "newbie" - så man suger jo det hele til sig - og så må man sorterer informationen hen ad vejen, når man følger de gode inputs her på Flatpanels - Tak techgutter!!
Rasmus Larsen skrev: 13 jan 2021, 12:13 Hej Steffen. Mht. de tekniske forskelle så kan du vælge Sony A90J og sidste års modeller for at se forskellene her i TV-databasen: https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php

Google TV er en ny brugerflade. Vi bringer senere en test af den nye Chromecast, som er første enhed med Google TV, og således en god indikator for, hvad man kan forvente i TV-skærmene.

Normalt ville journalister kunne se de nye TV-skærme på CES, men messen er virtuel i år, hvorfor så godt som ingen har set skærmene i praksis. Det er derfor svært at sige noget konkret endnu.

Der kommer meget sjældent revolutioner fra år til år på TV-markedet, så hvis man forventer det, vil man ofte blive skuffet.
Hej Rasmus, takker for input vedr. model sammenligning og styresystem - blev bare lidt nervøs om nu Sony skifter til et knudret styresystem med dårlig "information" a la et ældre LG, jeg har for tiden. Kan se, at der stor forskel på LG og Sonys styresystem og informations visning - og Sonys er klart at foretrække, mener jeg.
Kan måske skyldes, at LG'et ikke er blevet opdateret (hvis muligt?) og at mit Sony er.

Vedr. Chromecast - Bruger APTV, da jeg er Mac fan - så kender ikke rigtig til Chromecast i brug eller sammenligning.

Har lige købt nyt surround anlæg med HDMI 2.1 - så derfor måtte jeg afvente, at TV'et også havde dette - og så som Torben nævner nedenfor - skal man lige tage disse info fra web med et gran salt.

Ser frem til Flatpanels sædvanlige super gode test og reviews - specielt på A90J!