Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,
Fik i dag et problem jeg ikke helt forstår ...
Vores relativt nye Philips tv i stuen mistede pludselig hele kanal opsætningen fra Stofa (DVB-C) og de kunne ikke findes igen overhovedet.
En DVD/HDD optager, også med DVB-C tuner der sidder imellem vægstik og TV fungerer fint. Antennekabel direkte mellem væg og TV hjælper ikke.
Jeg har også prøvet med et andet DVB-C TV direkte til stikket i væggen, her kunne jeg heller ikke finde nogle kanaler. To andre TV i huset fungerer fint.
Jeg har også prøvet at køre helt uden om både 20 DB forstærker samt splitter på loftet, ændrer intet. Bytter rundt på stikkene på splitter, ændrer intet.
Derfor spørgsmålet; kan det være antenneforstærkeren der er gået og så er det de to TV jeg har prøvet med der bare er så "følsomme" at de intet kan finde - og at de to andre TV i huset samt DVD/HDD optager sagtens kan køre uden forstærker?
Håber det er forklaret forståeligt ... jeg var ved at blive vanvittig af ikke at kunne finde en fejl.
Mvh Lars
bbplayer skrev: 19 dec 2020, 10:07 Har du ringet til Stofa support og hørt om der kunne være fejl på anlægget fra dem?
Yes, Stofa blev kontaktet - og de sagde; ingen fejl hos os!
Så jeg satte det hele tilbage som det var i går aftes uden at det dog virkede. I morges, inden jeg så var på vej over for at hente en ny signalforstærker (det var næsten den eneste komponent der kunne være defekt), så skulle jeg lige prøve igen. Og så virkede det!!!
Så min påstand er stadig at der må have været en eller anden fejl fra Stofa's side - uden at jeg lige kan pege på hvad det var.
C.O skrev: 19 dec 2020, 10:14 Har du tjekket indstilling ved kanal søgning for stofa : Frekvens: 346 MHz (346000 kHz) Netværks-ID: 0. Modulation: 64 QAM. Symbol rate: 6900 KS
Alt blev prøvet, men intet virkede. På det TV hvor kanalsøgningen virkede, fandt det selv et navn "Næstved antenne-et-eller-andet" og herefter alle kanaler. Men det i stuen fandt intet uanset hvad jeg gjorde med indstillinger, kabler, forstærkere og splittere. Og min DVD/HDD optager på selvsamme snor fungerede jo ...
Så jeg satte det hele sammen fredag aften som det plejede at hænge sammen (uden at det dog virkede) og så ville jeg købe en ny forstærker lørdag morgen ud fra at det var den eneste aktive komponent der kunne være et eller andet galt med.
Heldigvis skulle jeg lige prøve at søge igen lørdag morgen - og nu virkede det igen. Så en eller anden fejl hos Stofa gjorde at jeg havde to ud af fem enheder der ikke kunne kanalsøge. Ved ikke hvad det lige kan have været, men det må have været Stofa.