Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af KHR2020
Hej jeg har lige fået dette tv ind af døren, men får nogle hurtige udfald når jeg spiller xbox. Skærmen bliver helt sort et split sekund og vender så tilbage. Nogen der har en idé om hvad der kan være galt? Går ud fra det er nogle indstillinger som skal ændres.
Af Mr.DJ
Ud fra din meget korte beskrivelse, kan vi vel kun konkludere at det må være et problem med forbindelsen imellem din konsol og tv(check HDMI kablet sidder ordentlig fast i stikket i begge ender og at hvis det er nyt, kontroller at det ikke fejler noget ved f.eks. at prøve et andet HDMI kabel, hvis du har et....husk at anvende et HDMI v2.1 kompatibelt kabel, hvis du vil anvende alle de nye funktioner i de nye konsoller). TV'et står vel indstillet på gamer profilen? Hvilken Xbox bruger du egentlig? Bruger du en ældre model, skal du måske ind i dens menu og vælge 4k opløsning! ;-)

Og ellers, skal vi nok have flere detaljer.....sker udfaldet tilfældigt eller kun når du har gang i et spil? Sker det i alle spil? I hvilke situationer er det sket indtil nu? Har du foretaget indstillinger i tv'et eller kører det med fabriks indstillingerne?

Detaljer detaljer! ;-)
Af KHR2020
Det er sådan nogle små hurtige glimt skærmen laver. Den gør det også på min Chromecast nu og de sidder i forskellige hdmi porte så det er helt sikkert ikke hdmi kablet til min xbox one x der er problemet.
Brugeravatar
Af disqus_Je2AppNufb
Sorry hvis jeg hijacker noget her. Jeg tænkte ikke det gav mening med to tråde med samme titel.

Er der nogen der kan sige, hvad mit spritnye LG CX 55 fejler? Det er som om hele feltet (altså striben som løber ned i venstre side), er pixels som lever deres eget liv. Jeg købte det i lørdags i Elgiganten og jeg magter seriøst ikke hvis jeg skal slås med dem.
Vedhæftede filer
2.jpg
2.jpg (2.04 MiB) Vist 1341 gange
1.jpg
1.jpg (1.62 MiB) Vist 1341 gange
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Dit problem er ikke relateret til trådstarters. Kør en panel-refresh på den og hvis striben ikke er væk, så må den retur.

Udfald på signalet plejer at være relateret til forbindelsen, og typisk som følge af båndbredden. Hvis både Chromecast og Xbox kører i 4K HDR ved 60 Hz, så kan det stadig sagtens være kablerne der er problemet.