Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Lars
Hejsa

Lækkert site :D

Står i en klemme, som jeg håber I kan guide mig gennem. Jeg står og skal bruge en TFT.

Kravet er spil, og grafiske applikationer. Her til en 19" skærm.
Farven er ikke vigtigt, men kan det rammes i sort er det optimalt.

Aner intet om dette område, så håber på en venlig support.

Prislejet er 3.000 + - et par 100
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Hvis grafiske applikationer er et lige så stort krav som spil, så synes jeg måske du skal kigge på følgende skærme:

Samsung 193p+
Samsung 970P
ViewSonic VP930

Alle tre er anmeldt her på siden, men de udmærker sig ved, at de bruger et bedre panel end mange typiske skærm. Altså i sidste ende bedre farvegengivelse og bedre kontrast.

De koster godt nok lidt mere end 3000, men du får desværre ikke meget billigere 19 tommer skærme, som kan fungere både til spil og grafisk brug.
Er 17 tommer skærme udelukket?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Som så ofte før, vil jeg lige bryde ind og få helt styr på noget:
Når du skriver billedredigering, snakker vi så til hobbybrug eller er det noget du tjener penge på. Stort set alle med respekt for sig selv laver en eller anden form for billedredigering og der er verden til forskel om man skal bruge det til sig selv og sine nærmeste eller om der står et firma og forventer at Pantone-farven passer 100% med deres firma-logo.

Til alm. hobbybrug er VX922 ganske udmærket og vil ydermere være ideel til spil. De modeller Rasmus linker til har bedre farvegengivelse men er ikke helt så hurtige til spil.

Så du må lige forklare os om du blot har sat punktet "billedredigering" på fordi du af og til leger med photoshop men ellers ikke bruger Pantone-kort til noget specielt, eller om du rent faktisk laver grafiske opgaver der kræver en mere præcis farvegengivelse.
Af Lars
Arbejder med grafik som arbejds brug, og har derfor et krav til klare farver.

Dertil skal den bruges til spil, da dette er en stor del af min fritid.

Kigger meget på denne nu ViewSonic VP930 da omtaler jeg ser på nettet af omtalte, er top!

Dog bakker jeg ud et sted, og det er selve indstillingen af skærmen rent farvemæssigt. Findes der en guide, som kunne vejlede en gennem dette, eller hvordan for man står på dette?