Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ClausL
Hej

Vi får snart brug for nyt TV. Men får jeg glæde af de sidste nye modeller, eller kan jeg med fordel kigge efter en nedsat 2019 model?

Mit behov:
Bedst mulig billede
65 tommer
Enkel betjening
Godt til sport

Mit TV forbrug:
Primært film og sport.

Mit nuværende setup:
Et 5 år gammelt design Phillips med 4 sidet Ambilight
En setup boks fra Stofa
En Phillips mellem klasse soundbar

Ingen konsol, DVD eller andet.

Hvad bør jeg gå efter, mit budget er på max 10.000

Hvor får jeg bedst value for money til BF?

Mvh
Claus
Af Spunk
Hvis du kigger på LG Oled (det er det jeg snart skal købe). Så ser jeg ikke nogle store fordele ved at købe en 2020 ift. 2019. HDMI standarden er vist ens på begge, så man får ikke rigtigt meget for pengene på selve hardware platformen. Smart Tv delen er selvfølgelig nyere, men det er jo en kort fornøjelse med det, da det skifter endnu engang et år efter.

Jeg vil ikke overraskende anbefale et Oled, mit mål er et 65" til (forhåbentligt omkring 10.000)
Brugeravatar
Af bbplayer
Når du nu er Philips ejer, så er det måske værd at se på samme producent og deres OLED skærme? Der er vist gode tilbud ude lige pt, nogle uger. Mest fordi du så er kendt på platformen og indstillinger.

Måske skal det bare være billigst og bedst, så vil LG jo nok være forrest for nogle. Jeg vil nok vælge LG, selvom jeg nu har Sony, så har jeg intet imod WebOS, jeg vil nok savne Android hvis jeg får 77" :) men så har jeg jo en Android boks til formålet.

Til BF 2020, finder du nok en OLED 65" hvis du kan vente
Af ClausL
Tak for svar. Jeg venter gerne til BF, og ja - det må rigtig gerne være Phillips, selvom det ikke er et krav. Hvis OLED giver mig det bedste billede - også når jeg ser bold og F1 - så bliver det OLED.

Et tillægs spørgsmål: Vil et TV med indbyggede bagud vendte højttalere også give en okay lyd, når det bliver væg hængt?
Af Beckham
Med det behov du har, så vil jeg også sige nej, du behøver ikke at gå efter et 2020 tv. OLED er helt sikkert et godt bud. Hvis vi skal kigge på alternativer, så vil jeg dog vurdere at når det kommer til sport vil et godt LCD tv vil kunne gøre det mindst lige så lige så godt. Hvordan det udvikler sig med priserne ved vi jo ikke helt, men du kunne også overveje Sony XF9005. Se evt. anmeldelsen her på sitet.