Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af madslundt
Ja I læste rigtigt, jeg leder efter en erstatning til mit plasma tv 50” Panasonic G20, som nu har rundet 10 års jubilæum :)

Jeg har besluttet at kigge i retning af OLED og mindst 65”, men igen vil jeg hellere ikke bruge for mange penge for et decent tv.
Jeg har længe kigget og håbet på, at LG C9 eller i det mindste LG B9S kom ned under 10.000kr for 65”. Jeg kan så se nu, at de er ved at udgå og den nye serie er på vej.
Jeg holdte derfor øje med Power i weekenden, og så, at jeg kunne få et LG CX til 15.000kr, men dette synes jeg stadig er for mange penge for et tv.

Er der andre tv jeg bør holde øje med som ikke koster meget mere end 10.000kr, minimum 65” og er OLED?
Jeg er kun interesseret i billedkvaliteten, da jeg har eksterne højttalere og AppleTV tilsluttet.

Det behøver ikke at være et køb lige nu og her, men jeg vil gerne have fundet en erstatning senest til black friday eller januar udsalg.
Det her er måske ikke et rigtigs svar på noget, men tænk hvis du også beholder dit næste tv i 10 år. Det ville svare til cirka en hundredemand om måneden. Så tænk på hvor meget tid du bruger på dit tv, og sæt det op mod andre udgifter i dit liv.

Jeg kender selvfølgelig ikke dig og dine forbrugsvaner, jeg synes bare altid det er sjovt at høre folk sige at 15.000 er for meget for et tv, og så bruger de måske det samme på et eller andet ekstra i deres bil, som de måske bruger sammenlagt 1 time om dagen, eller lignende.

Folks præferencer er selvfølgelig forskellige, men hvis man overvejer er OLED tv, så tænker jeg at man har en passion for godt billede i et eller andet omfang, og så synes jeg bare det er “skægt” at folk ikke vil bruge 100kr om måneden på det ;)
Af madslundt
Martin Sjøstrand skrev: 05 okt 2020, 11:47 Det her er måske ikke et rigtigs svar på noget, men tænk hvis du også beholder dit næste tv i 10 år. Det ville svare til cirka en hundredemand om måneden. Så tænk på hvor meget tid du bruger på dit tv, og sæt det op mod andre udgifter i dit liv.

Jeg kender selvfølgelig ikke dig og dine forbrugsvaner, jeg synes bare altid det er sjovt at høre folk sige at 15.000 er for meget for et tv, og så bruger de måske det samme på et eller andet ekstra i deres bil, som de måske bruger sammenlagt 1 time om dagen, eller lignende.

Folks præferencer er selvfølgelig forskellige, men hvis man overvejer er OLED tv, så tænker jeg at man har en passion for godt billede i et eller andet omfang, og så synes jeg bare det er “skægt” at folk ikke vil bruge 100kr om måneden på det ;)
Tak for det gode svar.
Det er selvfølgelig rigtigt at når man sætter det sådan op, at så er det et relativt lille beløb.
Det er værd at tænke over til næste gang der kommer et tilbud :)