Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Den sidste rapport jeg så fra Power var faktisk ganske hæderlig. Lysstyrken var lidt lav (kalibreret til under 100 nits), men farvemæssigt var det ikke skævt. Som altid, så er det dog en lille stikprøve, og andre rapporter, som har været vist herinde har ikke alle været ligeså heldige. Power har dog meddelt, at man har strammet op på uddannelsen af medarbejderne, så om skuden er blevet vendt er svært at sige uden flere rapporter fra købere.

Jeg ved ikke hvad du fik af pris, så om noget er for dyrt er svært at vurdere. Det lader til, at de har en del margin at handle med på kalibreringen, hvor nogen får den med gratis.
De har uden tvivl fokus på kalibreringer, de er vist ved at få udviklet en mere bruger venlig version af Calman som skulle sikre færre fejl og generel være nemmere at arbejde med.
De er også begyndt at lægge mere fokus på “hjemme kalibreringer” hvor de sender en medarbejder hjem til kunderne, indtil videre er det vist en 4-5 butikker som tilbyder den mulighed.

Elgiganten har nok med vilje skiftet fra udtrykket kalibrering til klargøring, de udleverer hverken rapport eller værdier så vidt jeg ved.