Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Har nu brugt den sidste månedstid,og lidt mere på at finde ud af hvilket tv jeg skal have. Er kommet så langt at jeg er blevet enig med mig selv om det skal være panasonic.

Jeg køber i Tyskland, som så mange andre for at spare lidt/få råd til en model bedre ;)

Dog synes jeg at PZ700 stadig lige er i overkanten af hvad jeg kan ofre, med mindre den virkelig er det bedre, så det er værd at give det ekstra.

Mit budget var til at starte med 15K men efter at have kigget lidt på panasonic rykket til 20k. Men med de 20K skulle jeg også helst have et godt lydsystem til. Var inde i Sommer og se lidt på et system som passer mig godt. Små højtalere som kan hænges op på væggene, i min lille lejlighed :p http://www.ethg.de/catalog/product_info ... cts_id=202 ´

Fik afvide inde i Sommer at det var billigst at købe et system med højtalere og DVD/reciver i en, frem for at købe det for sig? Nogen der kender det lydsystem, eller kan anbefale andre?

Mht. fladskærmen, så er jeg kommet til at kampen står mellem PZ70 og PX700. Vil det være synd at tage PX700 også miste FullHD? Hvad for ting har 700 mere som jeg kan bruge?

Jeg går efter at få en god film oplevelse, både billed og lyd mæssigt, derfor jeg valgte den skærm. Og når nu jeg alligevel har tænkt mig at købe et lyd system til, er der vel ikke rigtig så meget der trækker hen mod 700 mere, da jeg jo samtidig også skal gå ned i PX modellen så?

Det har piano lak, som gør det ser pænere ud? Større lydsystem, (som dog desværre også gør det fylder lidt mere når det skal hænge på væggen :( ) Også har det nogle flere tilslutning af forskellige slags. Samt den software mæssige del har nogle flere muligheder, så som at se 2 programmer på een gang. Er der ellers noget jeg har overset?

E Vs. EA.

Hvad er forskellen. EA skulle hvist være nyere, men hvad hvis ikke jeg kan finde en forhandler der har EA til en rimelig pris, gør det vel ikke nogen forskel at købe den der bare hedder E?

Hvis der er nogen der har gode råd eller andet, måske ting jeg skal huske eller være opmærksom på når jeg handler i tyskland må i gerne skrive det.
Af Illisher
Er også lidt i tvivl mht. den dvd/reciver. Er den god nok? Kan den behandle billederne sådan at man får et knivskarpt billed ud på skærmen, eller skal man op og give mere?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
PZ og PX modellerne er ikke ens når det kommer til selve skærmpanelet og billedbehandlingen. PZ er stadig deres "store"model. Full HD er dog ikke noget du bør gå for højt op i med mindre du sidder meget tæt på skærmen. Som du selv er inde på så kan du desuden spare en del penge ved at gå ned i PX70 hvis du alligevel ikke vil bruge højttaleren fra PX700 - så er prisforskellen pludselig ret stor fra PX til PZ. Og PX70 er bestemt ikke nogen dårlig skærm, men PZ70 er stadig Panasonics topserie som du også kan læse af vores test her på siden.

Ja, det kan være billigere at købe et "alt i ét" lydsystem, men det er ikke bedre. Du kan dog kigge på nogen af de DVD-receivere som Hifiklubben har:
http://www.hifiklubben.dk/produkter/sur ... -receiver/
Af Illisher
oki, Tror jeg napper PZ70E så. Vil gerne have det bedste mulige billed nemlig. Også har jeg også full hd, som nok vil kunne bruges når computeren skal sættes til ;)

""Ja, det kan være billigere at købe et "alt i ét" lydsystem, men det er ikke bedre. Du kan dog kigge på nogen af de DVD-receivere som Hifiklubben har:
http://www.hifiklubben.dk/produkter/sur ... -receiver/""

Ja de koster bare boksen dem de har. har kun 4K til reciver og højtalere, og der synes jeg det der Jamo sæt passer meget godt ind. Tror du ikke det er godt nok da? Eller vil du mene jeg skal ud og ofre endnu mere?
Er ikke den store lydentusiast, men vil stadig gerne have noget der giver en god lyd.
Ham jeg snakkede med inde i Sommer sagde også det var et godt sæt til pengene, samt at jeg synes det havde en god lyd..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg er nok ikke kvalificeret nok til at vurdere hvad der er et godt anlæg til de penge, men du kan jo prøve på hifi4all eller recordere.dk's forum og se om der ikke er nogen der har et ekstra input.

Jeg stod af hifi-ræset da jeg konverterede til B&O hvor pengepungen hurtigt dikterede hvilken lyd jeg kunne få hvis der ikke var råd til Beolab 5 :)