Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af RJI
Jeg står og skal have et nyt 65" tv til stuen.

Har været ude og kigge på dem men valget er sku svært.

LG Cx.
Kanon tv dog med den negative side webOS får ikke opdateringer. I den prisklasse burde det ikke være tilfældet at de ikke gør.
Er der en 3 parts mulighed for at gøre det alligevel via hack eller andet med tiden ?

Sony A85 flot lyd og android

Er der nogle der har dem selv og kan give en kommentar med på vejen om + -

På forhånd tak for hjælpen.
Det er korrekt at Sony opdaterer deres Android tv, men det er altså ikke noget de gør mange år ud i fremtiden. Jeg selv har en XF90 fra 2018 og her er det allerede slut med opdateringerne. Dvs. jeg bliver ikke løftet yderligere i Android versioner. Opdateringer med fejlrettelser og optimeringer kommer dog stadigvæk.

Bottomline ville jeg ikke have alt for meget fokus på smart tv delen. Uanset hvilket mærke\model du vælger vil opdateringerne stoppe indenfor overskuelig fremtid som det ser ud lige nu. Det sikre er en box ved siden af ala Apple TV eller lignende.
@PeterD Nej det kan man næppe - på en telefon kræver det også at flere ting falder på plads (bootloader skal være ulåst, du skal have adgang til recovery og nogen skal vedligeholde en custom ROM til din telefon model). Ingen af de ting er noget jeg har hørt om til TV.

Som allerede er skrevet, så ville min klare anbefaling også være helt at se bort fra SmartTV delen, hvis overhovedet muligt for dig.