Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Flatpanels.

Jeg skal finde en passende fladskærm til mine forældre.

Et par punkter, som måske kan bruges:

- De ser primært alm. tv såsom DR1 og Tv2, men også ishockey, så skærmen skal helst kunne følge med, uden at hakke.

- Der skal tilsluttes en dvd-maskine (evt. blue-ray senere hen?), samt de har en parabol fra CanalDigital, som også skal fungere sammen med skærmen. Deres computer skal også kunne tilsluttes en gang i mellem)

- Størrelsen skal være omkring 37-40"

- Den skal helst holde x antal år? (i hvert fald ikke gå ud efter 2 år - nærmere 5+ år)

- Pris: kom med forslag, dog max 18.000,-. Meget gerne mindre!

De kan godt vente med skærmen indtil det nye år, hvis det skulle være en fordel, hvad angår pris- og kvalitetsmæssige ting.

- Eske
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Panasonic PZ70 vil være et godt valg eller måske PZ700 hvis du vil have lidt flere features. Godt nok har den full HD, men det er ikke dette punkt du skal hæfte dig ved for essentielt er det hamrende ligegyldigt - skærmen har nogle rigtigt gode billedegenskaber i al almindelighed og da det er plasma så er det ganske fortrinligt til sportsudsendelser. Skærmen har naturligvis DVB-T så du får bedst mulig kvalitet på DR1 og TV2.
Af Eske
yakken skrev:Panasonic PZ70 vil være et godt valg eller måske PZ700 hvis du vil have lidt flere features. Godt nok har den full HD, men det er ikke dette punkt du skal hæfte dig ved for essentielt er det hamrende ligegyldigt - skærmen har nogle rigtigt gode billedegenskaber i al almindelighed og da det er plasma så er det ganske fortrinligt til sportsudsendelser. Skærmen har naturligvis DVB-T så du får bedst mulig kvalitet på DR1 og TV2.
Tak for svaret.

Vil det kunne betale sig at give 3.000,- ekstra for Pioneer's PDP 428XD? Jeg har læst gode anmeldelser om den skærm, og ligeledes læst at de andre producenter er (langt?) bagefter mht. teknologien.

( http://hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=387549 )
Af tosa
Pioneer'en giver et bedre billede - det bedste billede et TV kan levere på markedet i dag (hvis alle rumforhold er ideelle). Men om det er 3000 mere værd er jo en subjektiv sag.
Hvis det skal være billigere end panasonics PZ modeller kan man også anskaffe PX70 eller PV70 som kan erhverves for under 10K for 42" og 37" modellerne.
Af Eske
yakken skrev:Ja, det er et formidabelt TV. Du får næppe noget der er bedre i dag, men om du vil bruge 3000 kr. ekstra på det må du gøre op med dig selv. PZ700/70 og 428XD er begge TV der har vores varmeste anbefalinger. Som du kan se her:
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... tart_from=&
tosa skrev:Pioneer'en giver et bedre billede - det bedste billede et TV kan levere på markedet i dag (hvis alle rumforhold er ideelle). Men om det er 3000 mere værd er jo en subjektiv sag.
Hvis det skal være billigere end panasonics PZ modeller kan man også anskaffe PX70 eller PV70 som kan erhverves for under 10K for 42" og 37" modellerne.
Tusind tak for svarene. Stor hjælp!!
Af tosa
Det var så lidt.

Det skal måske lige bemærkes, at Panasonics PV og PX modeller som jeg nævner ikke er fullHD.
Men fullHD er næsten også spild, når vi snakker om 42" TV, da man skal ret tæt på (inden for ca. 1,5 meter) for at kunne skelne mellem fullHD (1080p) og HD (720p) på et 42" TV.
Af Eske
tosa skrev:Det var så lidt.

Det skal måske lige bemærkes, at Panasonics PV og PX modeller som jeg nævner ikke er fullHD.
Men fullHD er næsten også spild, når vi snakker om 42" TV, da man skal ret tæt på (inden for ca. 1,5 meter) for at kunne skelne mellem fullHD (1080p) og HD (720p) på et 42" TV.
Ok. Jeg kom lige til at tænke på, om ovennævnte modeller kan følge med pucken i ishockey?
Af tosa
Hmmm, nu ser jeg ikke selv meget ishockey, men til gengæld en del fodbold.
Og ved fodbold er det som regel et krystalklart superskarpt billede jeg får på mit 42PV70 med selector tilsluttet. Men der er en gang imellem jeg får et ringe signal, som giver et noget pixeleret resultat.

Derfor vil jeg ikke entydigt love dig guld og grønne skove. Jeg vil dog påpege, at det kun er sket 1-2 gange at jeg har lagt mærke til de inferiøre signaler.

Så for at være sikker på kvaliteten bør du optage en ishockeykamp (helst på DVD) og tage den med til en forhandler , hvor du kan se hvorledes TV'et behandler kampen