Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg tror mange af os (ind til for nyligt mig selv, er nu i tvivl), tænker at Oled priserne til næste Black Friday, bliver lige så gode, hvis ikke bedre, end sidste. Men det virker til at Covic19 har gjort, at der slet ikke er nok LG 2020 Oled skærme i omløb.

Ved siden af det, så var det slet ikke meningen, at Power ville have haft C9 65" nede på 11999kr, det var Elgiganten der tvang dem til det, i begrænset periode. Hvis det havde været oppe til Power, så ville vi kun have haft B9 65" til 11999kr.

LG virker til at være at rigtig gerne vil sælge en masse B9s, men det er personligt ikke et godt nok tv til mig. Virker også til at LG fokusere mere, på Oled mindre end 65" tommer i år.

Så hvad tror i? Tror i at vi for LG CX 65" , til lige så gode priser, eller endnu bedre i år?
Jeg tror på julemanden, og at Elvis lever :)

Hvordan skulle vi vide hvad butikker planlægger, eller om LG lancerer kampagner eller om butikker lukker i Danmark om 3 uger fordi smittetrykket stiger? Altså...

Jeg gætter på der kommer gode tilbud til alle, hvis man vil handle BF2020, ellers bliver det ugen efter :)
bbplayer skrev: 28 aug 2020, 20:01 Jeg tror på julemanden, og at Elvis lever :)

Hvordan skulle vi vide hvad butikker planlægger, eller om LG lancerer kampagner eller om butikker lukker i Danmark om 3 uger fordi smittetrykket stiger? Altså...

Jeg gætter på der kommer gode tilbud til alle, hvis man vil handle BF2020, ellers bliver det ugen efter :)
Ja det er altid vigtigt for dig, at skrive en dum kommentar i Oled tråde. Kan du ikke gå over i en anden tråd, i stedet for at kører min helt af sporet.
Jeg tror ikke seriøst du kan komme med en fornuftig begrundelse til at du skal vente med at købe, fordi du ønsker folk gætter? Håber du økonomer sidder med Danmarks lager information og kan beregne om der er nok til at sælge ved BF2020, eller at LG's ansvarlige i Danmark lover dig du nok skal få et svar og de har dem eller ej? Dit indlæg lægger op til gæt, og man skal nok være rimelig dum, hvis man køber ud fra et gæt? Det er jo det du siger selv, når du mener mit svar er dumt, så er dit gæt nok dummere, hvis din økonomi er baseret på gæt, så sidder os andre nok og undre os.
Du kommer med i hvert fald 4 postulater, men de forekommer mig alle at være ren spekulation fra din side:

- "Det virker til at Covic19 har gjort, at der slet ikke er nok LG 2020 Oled skærme i omløb."

- "...så var det slet ikke meningen, at Power ville have haft C9 65" nede på 11999kr, det var Elgiganten der tvang dem til det, i begrænset periode. Hvis det havde været oppe til Power, så ville vi kun have haft B9 65" til 11999kr."

- "LG virker til at være at rigtig gerne vil sælge en masse B9s..."

- "Virker også til at LG fokusere mere, på Oled mindre end 65" tommer i år."

Her er så nogle fra min side:

- Der blev solgt ekstra mange store fladskærme i foråret da folk blev sendt hjem fra arbejde pga. COVID-19. Det kan have en dæmpende effekt på efterspørgslen i anden halvdel af 2020, da mange har fremrykket deres indkøb.

- Der produceres og distribueres stadig TV-apparater. Mig bekendt er der ingen leveringsproblemer hvad angår 65" CX p.t. - eller andre modeller eller størrelser generelt.

- Jeg tror du overvurderer, hvor mange der sidder på spring for at bruge 12.000+ kr. på et 65" TV uanset om der står CX på det eller ej.

- Den mest eftertragtede størrelse er stadig 55" og det er her, de bedste tilbud normalt findes på Black Friday. 65" bliver ikke revet væk i samme omfang.

- Hvis man ikke lige får fat i et godt tilbud på Black Friday vil man ofte kunne finde samme model og størrelse til samme eller endog lavere pris den efterfølgende tid.

- Der er intet specielt ved Black Friday. Det er blot en dag - eller skulle jeg sige en uge - hvor butikkerne samler ekstra mange tilbud sammen - tilbud som ikke nødvendigvis er bedre end så mange andre tilbud på andre tidspunkter af året. Til gengæld er der måske knapt så mange gode tilbud i ugen eller ugerne op til Black Friday. Det eneste der kommer ud af det, er, at der opstår en pukkel i pakkeomdelingen.

I sidste ende handler det her vel enten om at du ikke reelt er interesseret i den pågældende model og blot ønsker at spekulere for spekulationens skyld - eller du er interesseret, men ikke vil betale de nuværende priser, i hvilket fald der intet er at gøre andet end at afvente hvad der sker. Tror du seriøst at nogen herinde kan svare på dine spørgsmål? Selv dem, der sidder allerinderst i LG's maskinrum kan næppe spå om, hvordan verdenssituationen - never mind situationen i Danmark - ser ud om 3 måneder.
Globulus skrev: 29 aug 2020, 09:17 Du kommer med i hvert fald 4 postulater, men de forekommer mig alle at være ren spekulation fra din side:

- "Det virker til at Covic19 har gjort, at der slet ikke er nok LG 2020 Oled skærme i omløb."

- "...så var det slet ikke meningen, at Power ville have haft C9 65" nede på 11999kr, det var Elgiganten der tvang dem til det, i begrænset periode. Hvis det havde været oppe til Power, så ville vi kun have haft B9 65" til 11999kr."

- "LG virker til at være at rigtig gerne vil sælge en masse B9s..."

- "Virker også til at LG fokusere mere, på Oled mindre end 65" tommer i år."

Her er så nogle fra min side:

- Der blev solgt ekstra mange store fladskærme i foråret da folk blev sendt hjem fra arbejde pga. COVID-19. Det kan have en dæmpende effekt på efterspørgslen i anden halvdel af 2020, da mange har fremrykket deres indkøb.

- Der produceres og distribueres stadig TV-apparater. Mig bekendt er der ingen leveringsproblemer hvad angår 65" CX p.t. - eller andre modeller eller størrelser generelt.

- Jeg tror du overvurderer, hvor mange der sidder på spring for at bruge 12.000+ kr. på et 65" TV uanset om der står CX på det eller ej.

- Den mest eftertragtede størrelse er stadig 55" og det er her, de bedste tilbud normalt findes på Black Friday. 65" bliver ikke revet væk i samme omfang.

- Hvis man ikke lige får fat i et godt tilbud på Black Friday vil man ofte kunne finde samme model og størrelse til samme eller endog lavere pris den efterfølgende tid.

- Der er intet specielt ved Black Friday. Det er blot en dag - eller skulle jeg sige en uge - hvor butikkerne samler ekstra mange tilbud sammen - tilbud som ikke nødvendigvis er bedre end så mange andre tilbud på andre tidspunkter af året. Til gengæld er der måske knapt så mange gode tilbud i ugen eller ugerne op til Black Friday. Det eneste der kommer ud af det, er, at der opstår en pukkel i pakkeomdelingen.

I sidste ende handler det her vel enten om at du ikke reelt er interesseret i den pågældende model og blot ønsker at spekulere for spekulationens skyld - eller du er interesseret, men ikke vil betale de nuværende priser, i hvilket fald der intet er at gøre andet end at afvente hvad der sker. Tror du seriøst at nogen herinde kan svare på dine spørgsmål? Selv dem, der sidder allerinderst i LG's maskinrum kan næppe spå om, hvordan verdenssituationen - never mind situationen i Danmark - ser ud om 3 måneder.
Selvfølgelig er det alt sammen spekulationer? Jeg synes at jeg har sagt at noget det jeg sagde var definitivt? Jeg har tænkt over det her de seneste måneder, og jeg drøfter mine tanker.
Så måske nogle læser kommer med noget, som jeg ikke have tænkt over eller deres egen tanke omkring det.

Og igen selvfølgelig ved at ingen, vil et endeligt svar her. Men det var aldrig det min indlæg her snakkede om.

Men måske i 2 skulle bakke lidt tilbage, med macho bedrevidendehed og tale ordentligt til folk.