Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af seztor
Tog i power idag for at købe et q80r. Sælgeren spurgte til om jeg havde set lg tvet da de kunne matche prisen på q80r. Q80r koster 5555 her i ugen. Endte med at købe lg tvet til 6000. Han gav lige knap 4000 i rabat.

Kup or not?
Er kommet i tvivl
Af lassekilde
Vil nok mene at q80r er den del bedre, da det har et va panel som vil give en bedre kontrast og sort, samt det har en meget bedre local dimming. Samt det har en full array belysning, hvor lget har edge, begge dog med local dimming.
Her er en sammenligning https://www.rtings.com/tv/tools/compare ... eshold=0.1
Men kommer meget an på om man er til IPS eller VA. Men lget er et par klasser under, mener at q70r er den der ligger i samme klasse som nano9 serien.
Men lget er en 2020 model, og Samsungen er en 2019 model, og Samsung udfaser på denne tid af året, og deres prissætning er meget aggressiv. Q80r i 55" startede på 16000, hvor nano86 har haft en start pris på 10000.
Senest rettet af lassekilde 27 aug 2020, 17:42, rettet i alt 1 gang.
Af henrik.yde
Endnu et eksempel på hvordan det kan gå når man får en dårlig rådgivning. Q80 er på alle måder et langt bedre TV end LGet.
Af seztor
lassekilde skrev: 27 aug 2020, 17:43 Vil endda mene at selv q60r vil gøre det bedre, og q70r meget bedre.
Ja det er ikke sådan, med nogle sælgere.
Han sagde jeg kun levere tilbage hvis jeg ikke var tilfreds. Har sat det til og er kke tilfreds. Det er slet ikke mig
Af lassekilde
seztor skrev: 27 aug 2020, 17:48
lassekilde skrev: 27 aug 2020, 17:43 Vil endda mene at selv q60r vil gøre det bedre, og q70r meget bedre.
Han sagde jeg kun levere tilbage hvis jeg ikke var tilfreds. Har sat det til og er kke tilfreds. Det er slet ikke mig
Tror du vil blive gladere for Samsungen, den har mindre blooming og bedre local dimming. Sort er ja også mere sort, på et VA panel.
Af seztor
lassekilde skrev: 27 aug 2020, 17:51
seztor skrev: 27 aug 2020, 17:48
Tror du vil blive gladere for Samsungen, den har mindre blooming og bedre local dimming. Sort er ja også mere sort, på et VA panel.
OK ja det hele er bedre kan jeg høre.
Man har 14 dages retur ret ik?
Af Exception
Det er bare så typisk med de skodsælgere - de aner virkelig ikke en skid om hvad de har med at gøre - det gælder desuden både service og teknisk viden.

De prøvede det samme lort med mig mht. deres "kalibrering" samt udvidede forsikring. Dette var selvfølgelig først efter at han desperat prøvede at bilde mig ind, at jeg da selvfølgelig også hellere skulle have et meget bedre LG LCD fjernsyn, end den Q80R model jeg kom efter.

"Rådgivning" er selvfølgelig på sin plads, SÅFREMT manden har indblik i hvad han taler om, men når jeg har bestilt Click&Collect og har undersøgt hvad jeg skal have, så skal sælger bare flette næbet og udlevere varen.

Sorry, "rant off"
Af Brian E
Exception skrev: 27 aug 2020, 21:44 Det er bare så typisk med de skodsælgere - de aner virkelig ikke en skid om hvad de har med at gøre
Det forholder sig nok desværre lige modsat :-).

Sælgerne er informerede om, hvor den største fortjeneste ligger, og at det er disse TV, de skal sælge. Er der nogen, der ved om de også for en form for provision, hvis de sælger bestemte TV?

I dette tilfælde er det dog helt grotesk, fordi Samsung'en er så meget bedre end LG'en.