Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Exception
Hej allesammen,

Jeg har et spørgsmål som jeg desværre nok allerede kender svaret på, men ikke desto mindre håber ikke er tilfældet.

Jeg har et Samsung RU6025 med en ekstern HDD sat til. Som bekendt så er Samsung holdt op med at understøtte DTS, hvilket er yderst belastende.

Mit spørgsmål går på om man på nogen måde kan lave en passthrough, eller andet, således at Tv'et sender lydkilden videre til min soundbar?

Eller skal vi over i noget "Shield" som mellemled iht. dekodning mv? :o
Af Supergris
Ikke som dekoder, det skulle din soundbar gerne sørge for, men bruger du dit TV som medieafspiller, så kommer det aldrig til at virke med kilder, hvor lyden er i DTS, her har du brug for en anden afspiller...
Af Exception
Så kan jeg vel også bruge et mellemled - f.eks "Shield" eller "WD afspiller" til at ændre DTS lydkilden til et format Tv'et forstår?

Jeg ved f.eks. at PLEX kan transcode så Tv'et fatter formatet. Undrede mig blot om der også var andre muligheder?

Setup er som følger: afspiller/HDD > TV > soundbar.

Jeg kan desværre ikke tilslutte afspiller til soundbar og køre passthrough på billede.

Nogle bud?
Af Supergris
Ja, du kan sagtens bruge en anden afspiller, og sende et stereosignal som "PCM" videre til dit TV, og videre fra dit TV til din soundbar, men hvorfor kan du ikke tilslutte afspilleren direkte til din soundbar?
Af Exception
Det tænkte jeg nok. Jeg har også allerede en WD afspiller, men en "Shield" lyder som et bedre valg.

Kan man fortælle sin Shield hvilket format den skal skyde videre til et forbundet TV?

Fordi Panasonic HTB688 ikke har HDMI In desværre.