Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa, skal til at opgradere vores 10 år gamle Panasonic 50" (720p).

Pengene rækker nok nok desværre ikke til mere end 6000 højst, men jeg kunne nu godt tænke mig et 65" (vi sidder 3m fra tv'et og bruger det primært til streaming og lidt gaming).

Jeg kan jo forstå, at Oled med afstand er det bedste at gå efter, men til 6k kommer jeg pt. jo nok ikke op i den størrelse tv med oled.

Hvad siger I? Er det mon bedre at holde mig til 55" oled, eller kan man finde et nogenlunde godt 65" som stadig vil kunne give en god oplevelse til prisen, selv om det ikke er oled?
Af Grandahl
Du skal nappe den her, det er helt sikkert det bedste tilbud der er pt med 65” og nogenlunde inden for dine prisramme, den er bagbelyst og zonestyret VA panel.. Du vil mærke den er rigtig hurtig i opstart, smart tv, menu med mere.. Det vil være en stor opgradering..

https://www.pricerunner.dk/pl/2-4854916 ... ign-Priser
Af PeterD
MortenHolmstrup skrev:Argh, udsolgt!!!!
Ja så må man jo købe noget andet.

Der er mange fornuftige mærker at vælge imellem men det er ikke altid de har lige gode tilbud.
Ja, ok, kan se, at man kan hente det i Bilka.
1000 tak for tipsene.
Det er svært at finde rundt i de nye teknologier, når man ikke har beskæftiget sig med det i mange år.
Jeg kan forstå, at et VA panel er godt.

Hvad er jeres holdning til de lidt billigere LG-udgaver, som 65SM8050 og LG 65SM9010? Det er noget med at de mørke farver ikke er gode på dem?
Af PeterD
MortenHolmstrup skrev: 02 aug 2020, 13:41 Ja, ok, kan se, at man kan hente det i Bilka.
1000 tak for tipsene.
Det er svært at finde rundt i de nye teknologier, når man ikke har beskæftiget sig med det i mange år.

Hvad er jeres holdning til de lidt billigere LG-udgaver, som 65SM8050 og LG 65SM9010? Det er noget med at de mørke farver ikke er gode på dem?
VA er ikke godt hvis du sidder skævt for skærmen eller har en hjørnesofa, men det har folk ikke herinde.

Det er som om at alt bare handler om VA's fortræffeligheder. Selvfølgelig er det godt til film, men der udvikles vel også på IPS skærme..?

Er VA paneler meget dyrere at producere end IPS?
MortenHolmstrup skrev: 02 aug 2020, 13:41 Ja, ok, kan se, at man kan hente det i Bilka.
1000 tak for tipsene.

Kort fortalt, så er det TV Grandahl foreslår en hel del bedre end de LG du selv har kig på.
PeterD skrev: 02 aug 2020, 13:50Er VA paneler meget dyrere at producere end IPS?
Kan vi ikke nedtone de her afsporende spørgsmål, som konstant sniger sig ind i dine indlæg? Dit forslag til at købe Q90 er også skudt helt ved siden af med et budget på 6000 kr.

Vi har anmeldt LG's LCD-model i form af SM90, hvor du kan læse om fordele og ulemper. Vi har også anmeldt Q70R.