Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mikjak
Jeg er ude efter mit første fladskærmsfjernsyn, men må nu efter en uge konstatere at det er mig en jungle at finde rundt i. Jeg har tidligere givet udtryk for jeg gerne ville have et samsung 32 tommer, så jeg lettede min røv og tog til diverse kendte kæder elgiganten etc etc.

Her var skuffelsen dog stor. Jeg har nemlig som udgangspunkt det krav, at jeg ikke ønsker "haler" på tingene når jeg ser sport f.eks. Men langt de fleste modeller jeg kiggede på havde dette problem. De viste Ishockey, så kunne se det ret tydeligt, da sporten mildest talt har fart på.

Da jeg nu har været rundt og kigge, så er jeg dog stødt på flere LG skærme, som jeg synes viser farver endnu bedre end samsung, og deres design tiltaler mig også.

Men jeg er i tvil. skal jeg tage det ene eller det andet. Er ude efter M87 hvis det er samsung, da det herinde bliver anbefalet. Problemet er bare at det er ikke dem de har i butikkerne desværre.

Pengepungen er ca 8-9000, så jeg kunne tænkte på et par gode råd til hvad jeg skulle nappe, hvis vi vælger at se bort fra selve designdelen. Jeg har ikke behov for at spille computer eller PS på fjernsynet. Det vil blive brugt til normalt kabeltv kiggeri og dvd film.

Håber i kan hjælpe mig, for jeg drukner i oplysninger om MS, kontrast etc etc.

Mvh
MIkkel
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Overvej om du ikke vil gå op i 37" og tage et plasma-TV i stedet. Her vil du ikke opleve problemer med sport og lignende og kvaliteten af det analoge signal vil typisk være bedre. Et godt bud kunne være Panasonic 37PV70 eller PX70.
Af koden
Hvor langt fra skal man sidde fra sådan en 37PV70?
Er 2,5 meter for tæt?

Jeg har nemlig samme problem mikjak....

Synes rigtig godt om plasmaen, men den er lidt stor til min 2,5 meter tror jeg?

Hvad fås de til af priser i dag....?

Jeg skal godt nok også bruge min til PC skærm. Kan den det?
Ellers ser jeg bare TV og DVD uden at have vanvittige krav til kvalitet.

Har de DVB-T tuner?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Brug vores guide til at bestemme hvad der er for langt væk:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... tart_from=&

Heraf kan du se at du kan sidde 2.8 m væk og stadig tyde detaljerne i billedet så 2.5 m er ikke for langt væk til den opløsning TV'et har. Vores guide regner ud hvor tæt du lige præcis kan sidde væk før du mister nogle af detaljerne. Jeg ville personligt aldrig overveje noget mindre end 37" hvis afstanden var mere end 2 m.

Mht. priser kan du nok selv taste navnet ind i google og finde nogle resultater.
Af tictac
Et godt bud kunne være Panasonic 37PV70 eller PX70
Yakken -----> Jeg synes jeg hører mange anbefale det tv. Hvad er det der gør det så helt fantastisk? Nu spørger jeg fordi jeg også står overfor mit første fladskærms tv, og jeg er virkelig novice på dette punkt.