Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bora
Halløj...

Jeg står og skal købe ny fladskærm, jeg er villig til at bruge 18.000. Skærmen skal seføli bruges til almindeligt TV kiggeri (analog) men skal også bruges en hel del til PC (Via HDMI - gerne 1:1 pixelmapping).

Pana'en... Plasma
Sony'en LCD

Sony'en er vidst den nyeste skærm og jeg er da også varmest på den, men panasonic'en bliver altid anbefalet herinde, så er lidt i tvivl!

Mit grafikkort er et Nvidia Geforce Go 7600, kan vidst max kører 1080i

MVH
Bo
Af bora
Er der slet ingen der har købt eller set en X3500?

kunne godt bruge lidt feedback!
Af west
Jeg har lige købt en Sony 40V3000 som jeg er meget tilfreds med, i den forbindelse undersøgte jeg lidt om de forskellige modeller - foruden billed kvaliteten så prøv at undersøge om blæserne i x3500 kan være et problem for dig. I en forretning kan jeg ikke hører noget, men kan man derhjemme.
Det er nok bedre at andre svarer på det, da jeg ikke kender nogen med det tv.
Jeg ved ikke om Panasonic bliver kølet med blæser.
Af kskruger
west skrev:Jeg har lige købt en Sony 40V3000 som jeg er meget tilfreds med, i den forbindelse undersøgte jeg lidt om de forskellige modeller - foruden billed kvaliteten så prøv at undersøge om blæserne i x3500 kan være et problem for dig. I en forretning kan jeg ikke hører noget, men kan man derhjemme.
Det er nok bedre at andre svarer på det, da jeg ikke kender nogen med det tv.
Jeg ved ikke om Panasonic bliver kølet med blæser.
West - kan du fortælle lidt om dit nye Sony 40V3000, har selv kikket lidt på det.
Af west
Hej kskruger
Min begrundelse for at vælge nyt TV, - og denne model:

Nu da de nye efterårs modeller er kommet på marked synes jeg det var tiden til at skifte mit gamle 32 CRT ud. Jeg har antenne på taget så jeg synes den digitale kvaliteten på fladskærme begynder at nærme sig den gamle analoge kvalitet.

Plasma eller LCD ? ( synes de nye LCD er på højde med Plasma )
Jeg havde længe kikket på en Samsung F86 model med den høje kontrast og et meget flot billed, ( med fant ud af at den var lidt for designet til min stue ) - valget faldt så på en Sony da jeg synes den har en flot ”dybde” i farverne:

Model:
X - fravalgt på grund af blæser ( den eneste Sony med blæser) og prisen
W - fravalgt på grund af prisen
D – T – fravalgt

V valgt på grund af udsenet, og et bedre panel end D og T.
Da jeg skal ”se” mere på mit fjernsyn når det er slukket end når det er tændt skal det passe til min stue. Først kunne jeg ikke lide den pianoblanke front på et meget fint designet tv, men efter jeg har fået det opsat virker det blanke elegant og passer meget fint til mine møbler.
Panelet er et fuldt 10 bit - 1800:1 - 500cd/m2 - 1:1 - 1080p. (Jeg ved ikke om det er det samme panel som sidder i W )

Billedet står flot og med fin dybde (farverne er meget fine og sort og hvid er ok)
Der er meget ”power” i billedet så man skal ”skrue” en del ned for ikke at blive blændet:
baggrunds lys sat til 7 ud af 10
kontrast sat til ca 80%
farve og lys sat til ca 50%
Der er en del andre option hvor jeg har sat de fleste til ”fra” da jeg gerne vil have et ”naturligt” billed

Du kan læse lidt mere detaljeret om det her:
http://puredigitalhawaii.com/main/catal ... module=438

sammenlign de forskellige modeller her:
http://www.sony.lv/product/ProductCompa ... pe=Product

West – fra den gang en Byte var 6 Bit
Af kskruger
West, jeg takker for dit svar tilbage, du har ret den virker som en rigtig fed skærm.

Mvh
Kenneth
Af bora
pyha, jeg er glad for svaret... jeg HADER støj... var ikke klar over der sad blæser i.