Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Fridthjof
Jeg overvejer at købe en W9 65" men har lige set at det ikke har VRR. kan det virkelig passe og hvor meget kommer det til at betyde, når jeg havde regnet med at den skulle være en del af mit nye setup når den nye XBOX Series X kommer?

Kan det bedre betale sig at købe den nye GX

håber i kan hjælpe :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det stemmer. Den nye WX (2020 udgaven) har heller ikke VRR.
Jeg har forsøgt at prikke lidt til LG for at få den tekniske forklaring. Min egen teori gik på, at det havde noget med den eksterne boks at gøre, men det kan jeg ikke få af/bekræftet.

PS: Den er næppe relevant for os dødelige, men RX (den sammenrullelige) har heller ikke VRR. :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vi kommer nok ikke til at anmelde GX-modellen. Der er ikke rigtig forskel på modellerne ud over kosmetikken, så fra CX til GX vil resultatet ikke være anderledes.

Rasmus har tidligere kommenteret på debatten om HDMI 2.1 og de 48 Gbps og problemet er af akademisk karaktér.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Mht. LG GX så skulle det eventuelt være i forbindelse med test af de første HDMI 2.1 afspillere og konsoller. Vi må lige se på det, når vi nærmer os lanceringer af PS5 og Xbox Series X. Måske vi har et andet HDMI 2.1 TV stående på det tidspunkt - måske ikke.

48 Gbps er til 12-bit systemer. TV-skærme er i dag maks 10-bit. Her et skema fra HDMI-gruppen. Jeg synes, at vi skal være glade for, at der er tænkt lidt "fremtidssikring" ind i HDMI 2.1 i stedet for at vi igen skal over på ny version om lidt.

Billede