Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af henrik.yde
De er da i den gode ende, men personligt ville jeg ikke købe udstillingsmodeller, så skal prisen ihvertfald noget længere ned vil jeg mene. Udvalget er iøvrigt både større og bedre hvis du har mulighed for at gå op i 55 tommer. Nu ved vi jo heller ikke så meget om hvad TVet skal bruges til, og hvad du vægter højest ?
Af henrik.yde
Philips er jo med Ambilight og indbygget Chromecast, da det er Android baseret. Og Sonyen ligeså, dog minus Ambilight. Lyden er også bedre, idet Philips har indbygget soundbar tunet af B & W. Overordnet set vil jeg mene at Samsungs billede er en anelse bedre end de 2 andre. Her er en sammenligning af de 3 TV:

https://www.displayspecifications.com/e ... 5b2711ffcc
Men ellers performer de mere eller mindre ens rent billedmæssigt. Det skal måske også lige nævnes at Sony altid har været gode til "bevægelse". Og det kan være en fordel hvis man ser meget sport. Alle 3 TV er iøvrigt 50/60hz, hvilket kan give billedprocessoren lidt mere arbejde.
Senest rettet af henrik.yde 12 maj 2020, 20:10, rettet i alt 1 gang.
Af henrik.yde
Nej, alle 3 TV er kantbelyste, Philips og Samsung med VA panel, og Sony med IPS panel. Og ja, det er en fordel da lysfordelingen vil være mere præcis og homogen. Men også en dyrere løsning som nok ikke findes i den prisklasse du bevæger dig i.
Af henrik.yde
Det kan kun du svare på om det er de 1000,- kr ekstra værd, men du får helt sikkert et bedre billede.
Af henrik.yde
Velbekomme, og lad os endelig høre igen når du har bestemt dig😉👍