Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle :)

Jeg har efterhånden forsøgt at følge lidt med på udviklingen af TV i nogle år, så jeg havde en nogenlunde forståelse for, hvilke TV der kunne hvad, eller hvorfor A er bedre end B. Det er fedt at kunne blive klogere, så først og fremmest tak!

Som overskriften antyder skulle et nyt TV gerne fungere godt til film/serie, som Netflix, Fodbold - Viaplay og Tv2Play samt sidst men ikke mindst Xbox One, her primært tale om Fifa-spillene og PT lidt Project Cars2. Jeg sidder ca 3m (lidt under) fra TV'et, så tænker ikke der er behov for et større tv end 55". Jeg er nok mest af alt en casual gamer, så det behøver ikke at være top of the pop, hvad angår input lag.

Det er min indtryk at et godt bud her kunne være Sony XF90, der som jeg har forstået det er ganske fornuftigt til sport og bevægelse samt en generel godt billede. Det er også rent økonomisk til at håndtere. Bør jeg overveje andre, og i så fald hvorfor?
Jeg skal formodentlig også have det op at hænge - er der nogle ting at være opmærksom på der? Jeg ved der er plads på væggen.

Jeg ved at der i den kommende tid vil blive lanceret nye tv. Det er også derfor jeg tænker at slå til snarest, mens priserne forhåbentlig er lavest.

Mit nuværende er en gammel Samsung ting, hvor det mest bemærkelsesværdige er evnen til at vise fuld HD. Så der skal ikke meget til at opgradere. Jeg bruger chromecast 2 for at have det sjovt nu.

Ser frem til at høre hvad folk tænker! :)
Udover nogle casts til skærmen i begyndelsen, da jeg købte XE9005, er det ikke noget, jeg har brugt så meget tid på, men der var, så vidt jeg husker ikke nogen problemer, da det var fra Youtube.

Bemærk dog følgende fra ovenstående test af XF9005:

"Vi finder naturligvis stadig Chromecast Built-in, som er plasteret på såret over de manglende danske apps, men som på de tidligere modeller, så er softwareversionen af Chromecast låst til 60 Hz frekvens, hvilket er problematisk for apps baseret på 50 Hz sendefrekvens, såsom de danske. Det er desværre op til Google at få lidt mere fokus på deres styresystem, så de features den hardwarebaserede Chromecast besidder overføres til Android TV også. Sonys MotionFlow kan til nød bruges til at dække den judder, som opstår hvis du afspiller 50 Hz indhold ved 60 Hz frekvens."

Vil du bruge en ekstern Chromecast Ultra, så er du udover ovenstående, da den rummer mulighed for at skifte til indholdet, der vises på skærmen - de 50 Hz kontra 60 Hz.

Du kan også bruge din nuværende Chromecast 2, men det er jo så opskaleret Full HD, der vises på skærmen. Den prøvede jeg selv for sjov at sætte til en stund, men det udelukker jo at se de pæne 4K-klip, der er på Youtube.

Men den XF9005 er svær at komme udenom i prisklassen, men den er jo også på vej ud.
Det lyder godt Beckham. Tak.

Så er der eftehånden heller ikke flere spørgsmål fra min siden. Blot et sidste angående vægbeslag.

Jeg er kommet i tanke om jeg har et gammelt Matsui Matb-fl1 Large Fixed TV Wall Bracket, jeg købte med mit nuværende TV i sin tid, men aldrig har brugt. Vil det også fungere til XF90 55", når Vesa er kompatibelt med som jeg forstår det op til 400x400 og har maks vægt på 45kg?
Der står noget med 22-42" på pakken, men er der noget i vejen for at bruge det til et større tv, hvis ellers vesa og vægt understøttes.

Så vidt jeg kan forstå af denne tråd, https://www.avforums.com/threads/new-tv ... t.2256636/
er det ikke noget problem. Men jeg vil jo nødigt ødelægge TVet første dag, fordi det ikke kan bære det.
Tak for svar supergris! Jeg er lige blevet opmærksom på at væggen det skulle side på ikke er stærk nok til at bære det. Sådan kan det gå når man ikke er så handy. Beklager jeg sådan ikke lige havde tjekket det før jeg spurgte.

Mit nuværende tv-møbel er kun 63 cm bredt. Nogen der ved hvor bredt et møbel skal være for at der er plads til XF90? Hvad er afstanden mellem benene tv'et?

Edit: Nogen der kan bekræfte at benene kan drejes indad? Jeg kan se det er gjort på denne youtubevideo. https://www.youtube.com/watch?v=t0GzpKxakZM