Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bromberg
Hvad har man reelt her?
Kan jeg stadig styre menuer mm på c9 med en Beoremote uden at have stage installeret.

Der er mange tråde om det setup, men det er primært MED stage.
Af bromberg
Jeg har ændret overskriften lidt i min “research”;).

Nuvel - nyt spørgsmål vedr beoremote one.
Jeg kan se at man kan bruge beoremote til traditionel navigering på et apple tv.
I mit tilfælde med et oled c8 og et ATV 4k, så vil jeg kunne tænde ATV 4k med beoremote, som så vil tænde tv’et.
Så langt, så godt.
Jeg har bluesound rundt i huset, som kan ir programmeres. Kan jeg gøre begge dele med beoremote så?
Sådan at den bruges til apple tv navigering og eks taltasterne på beoremote kan programmeres til bluesound presets via ir?
Håber mit spørgsmål giver mening:).
Af bromberg
Hvis beoremote kan sættes til udelukkende at sende ir, så kan både apple tv og bluesound programmets herfra, men spørgsmålet er om beoremote kan udsende noget uden at være en del af et b&o setup?
Remote One findes i 2 versioner. En med IR og en med Bluetooth. Fjernbetjeningen kan ikke programmeres til at styre andre ting, som sådan - det foregår normalvis via et B&O-TV, hvor der er PUC-udgange, som så kan konfigureres ud fra en database hos B&O, hvor kommandoerne til et givent stykke udstyr så hentes ned i TV'et.

Du har modellen med Bluetooth, som kun kommunikerer med Bluetooth-enheder og det er den eneste model, som virker med Stage. Skifter man til den anden model, så kan den stadig ikke programmeres i sig selv. Der skal du kigge på eksempelvis Lintronic, som i øvrigt også har lavet en variant af deres boks, som nu kan snakke med Bluetooth-modellen.
Jeg har C9 samt Stage og Beoremote One (BT) og har remoten sat op til både at styre TV/Stage samt Apple TV (der skal dog lige vælges input på remoten).
Havde C7 tidligere og der brugte jeg også Beoremote One (BT) som remote. Styrede det hele via Apple TV...
Af bromberg
martin.trinity skrev: 14 apr 2020, 18:41 Jeg har C9 samt Stage og Beoremote One (BT) og har remoten sat op til både at styre TV/Stage samt Apple TV (der skal dog lige vælges input på remoten).
Havde C7 tidligere og der brugte jeg også Beoremote One (BT) som remote. Styrede det hele via Apple TV...
Ja det er lidt derhen mine tanker går.. jeg skal forsøge at gøre det mere tydeligt:).

Det jeg gerne ville var en beoremote one der sender med ir.
Kode den til at styre apple tv og bluesound. Både bluesound og apple tv kan jo programmeres med egen Remote.
Så min c8 skal udelukkende kunne tænde og være monitor og det vil jeg have apple tv til at gøre vi cec.
Så eneste krav er at beoremote kan udsende er ir signal på egen hånd?

Kunne du parre beoremote og apple tv direkte via bt?
Hvis du vil programmere fjernbetjeningen, så skal du have gang i 3. part enheder. Den virker kun med ATV fordi den den boks selv kan parres med andre remotes og lære koderne. Kan Bluesound det?
Så kunne det være en mulighed. Vær dog OBS på, at B&O sender på 455 kHz, hvilket ikke er helt normalt for IR, og dermed også kunne blive et problem med modtagelsen. Det kan jo komme an på en prøve, hvis du har adgang til en IR-remote fra B&O - det kunne godt være en Beo4, hvis du kender nogen med sådan en.

Jeg har ikke selv prøvet at programmere ATV med en B&O-remote, så jeg ved ikke om den kan læse frekvensen.
bromberg skrev: 14 apr 2020, 19:14
martin.trinity skrev: 14 apr 2020, 18:41 Jeg har C9 samt Stage og Beoremote One (BT) og har remoten sat op til både at styre TV/Stage samt Apple TV (der skal dog lige vælges input på remoten).
Ja det er lidt derhen mine tanker går.. jeg skal forsøge at gøre det mere tydeligt:).

Det jeg gerne ville var en beoremote one der sender med ir.
Kode den til at styre apple tv og bluesound. Både bluesound og apple tv kan jo programmeres med egen Remote.
Så min c8 skal udelukkende kunne tænde og være monitor og det vil jeg have apple tv til at gøre vi cec.
Så eneste krav er at beoremote kan udsende er ir signal på egen hånd?

Kunne du parre beoremote og apple tv direkte via bt?
Jeps ATV kan sagtens parres med beoremote one via BT 😊