Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af VILLAFOREVER
Hej.

Jeg er meget itvivl om hvilken af ovenstående skærme jeg skal vælge. Jeg kommer fra OLED B6 ( model 2016 ). Skal ikke have OLED igen, grundet burn in.

Jeg er itvivl om jeg helst vil have en 2019 QLED grundet bedre billede kvalitet, end HDMI 2,1, og 8K. Jeg ønsker PS5 og er meget itvivl om hvor vigtigt HDMI 2,1 i virkeligheden er.? VRR. Men Samsung QLED understøtter slet ikke VRR pt. Kan det mon komme via en update, eller er det hardware? 2020 modellerne er noget større beløb, men skulle være ringere kvalitets mæssigt. Hvad ville i gøre, hvis det ikke skulle være OLED. Hvilken model ville i vælge til Film, Gaming osv.?
Jeg har selv gammel sælger af radio tv, dengang FONA fandtes, men er faldet helt af på den. Troede jeg vidste alt, men er helt lost!!

Budgettet kan være imellem 15-20000 kr.

På forhånd tak.
Af Beckham
Hvor har du det fra at 2020 modellerne skulle være dårligere kvalitet? De er jo knap nok kommet på markedet.

Anyway….jo ingen tvivl om at OLED giver den overordnede bedste billede kvalitet. Men kigger vi bort fra OLED, så er QLED topmodellerne blandt de bedste LCD'er derude. Skal vi kigge udover Samsung, så kunne Sony XG9505 også være et bud. Er på bud til 10k lige nu....et super tv til prisen. Men så misser du så igen HDMI 2.1, om end Sony måske kommer med nogle features igennem en update, er lidt usikker her. Men lige nu er der desværre ikke et kæmpe udbud af HDMI 2.1 tv.
Af lennon
Som jeg har forstået det, har Samsung ingen 2020 afløser, der matcher Q90 . Man er i så fald nød til at gå op i noget 8k topmodel - hvilket i min verden er lidt en gøgeunge/overkill, set i lyset af at der ikke findes seriøst kildemateriale så langt øjet rækker
Af George1
Ja 4 k er rigeligt, er også noget med strømforbrug og varmeudvikling på 8 k, kan være hm, jeg var gået med en Q90 mens du kan få en, du får ikke noget bedre LED.
Tror jeg napper et 55” QLEdQ90R

Syntes de fleste anmeldelser ser rigtig gode ud. Der er enkle der skriver at den godt kan lide lidt af blooming!? Hvad er det helt præcist det betyder. De skriver nemlig samtidig er sort nivaue er godt.

Er det 16000 kr værd?
Er der iøvrigt kommet noget i LG 2020 som forbygger burn in?

I mit B6 er der ikke meget at gøre? Fjernelse af panelstøj, som ikke hjælper. Eneste indstilling i panel indstillinger. Har 2019-2020 modellerne det anderledes?
Af Grandahl
Den har været ned i 10500 og ofte også i 11900, så vent til den kommer på bud igen

65" koster 15000 pt.
Af lennon
VILLAFOREVER skrev: 12 apr 2020, 17:16 Er der iøvrigt kommet noget i LG 2020 som forbygger burn in?

I mit B6 er der ikke meget at gøre? Fjernelse af panelstøj, som ikke hjælper. Eneste indstilling i panel indstillinger. Har 2019-2020 modellerne det anderledes?
Mener LG 6’er serien er kendt for at være den klart mest sårbare . .
Af Beckham
Q90R er helt sikkert et fremragende tv, men må erklære mig enig med de andre i forhold til prisen. Pænt pebret for en 55" i forhold til tidspunktet på året. Kan se den har været nede i 10-11k så sent om i marts. Så ville helt klart afvente og se om den ikke falder igen. Alternativt kan Sony XG9505 i 55" fås til en væsentlig lavere pris.
Jeg er så meget itvivl om jeg skal vælge en QLED med one connect boxen!? Jeg syntes det virker til at der er mange der har problemer med denne til Q90R modellen.

Jeg overvejer at gå væk fra HDMI 2,1 da HDMI 2,0 jo stadig er rigtig fint til PS5. Ret mig hvis jeg tager fejl. Ville være fedt at have, men vel ikke et must. PS5 vil no stadig være bedre end PS4 pro på en QLED uden 2,1. Og PS5 vil vel virke på tv uden HDMI 2,1?

Jeg har kigget lidt på QLED 85R UDEN CONNECT fra 2019. Syntes den får fine anmeldelser. Nogle der har erfaringer med den.? Har også kigget lidt på den nye Q80T, men ved ikke rigtig. Kan godt lide designet på 80T modellen.

Syntes også det er svært hvad man max skal give i kr/øre i forhold til hvad de forskellige tv er værd.

Kan i give et råd?

Elsker OLED, men vil simpelthen ikke risikere burn in.!