Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa...
Nu har jeg så endelig fået min fladskærm i hus (SONY D3500) og nu er der jo en masse ting der skal indstilles, kontrast, farve lys osv osv.
Man kan selvf. sætte noget på "godt nok" det ser ihvertfald frygteligt ud med fabriks indstillinger :) Men jeg ville gerne have gode trick, tips og råd.
Jeg mener at have hørt noget om DVDer eller lign. til at hjælpe en med at få det ordentlig sat op - hvor får man dem, hvilke kan anbefales? Kan man evt få dem gratis fra nettet (lovligt selvf)
på forhånd tak :)
Af tosa
Mig bekendt er der ikke nogen gratis DVD du kan hente på nettet. Men "Digital Video Essentials", "AIVA: Guide to home cinema" og "Monster/ISF HDTV Calibration Wizard DVD"
Er nogle af de DVD'er der findes til hjemmekalibrering af TV.

Hvis du vil have dit TV til at yde sit bedste vil jeg dog foreslå en proffesionel kalibrering. Det er dog noget dyrere end en DVD. AV Precision kalibrerer TV for 2500 kr.
Otto fra AV Precision skriver ofte herinde og på andre HiFi fora under nickname: "AV Precision".
Af Malone
du kan downloade en dvd på recordere.dk
Af tosa
Malone skrev:du kan downloade en dvd på recordere.dk
Hmmm, jeg tror kun den test DVD der ligger der er til at afsløre pixelfejl og burn-in.

De andre er til indkørsel af TV (Break in) og fjernelse af retention (der står mild burn-in men det mener jeg er det samme som retention)
Af Malone
hmm sorry.. syntes jeg bare der har været.
Af Krydolph
well - mon ikke jeg kan klare mig med en DVD =)

De 2500 er lidt pebret, men tak for det, så må jeg jo ud og se hvor man finder en af dem :)
Brugeravatar
Af azrael
Det du vil have fingre i er Digital Video Essentials DVDen, som du kan købe for kr. 249 hos de fleste seriøse danske forhandlere af A/V-udstyr. Via Laserdisken kan den også købes til kr. 179.