Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af woster
Hej,

Jeg har modtaget en Samsung 193p+ hvor der er en død pixel omkring der hvor "start side" knappen sidder i internet-explore, når den køre i fuld screen ved 1280x1024.

Den ser "grå" ud på de fleste baggrunde. Hvis jeg sætter desktopen til hvid bagrund får den et rødligt skær og den kan ikke ses ved sort. Jeg går udfra at dette er hvad der betegnes som en død-pixel og derfor ydes der ikke garanti.

Jeg vil tilføje at efter jeg har siddet og prøvet hvordan det ser ud ved brug af forskellige applikationer, er jeg kommet frem til at den ser ret rød ud. Ved sort baggrund kan jeg ikke rigtig se den. Jeg er lidt usikker, men er det 2 døde sub-pixels?

Jeg har købt via internet. Kan ikke rigtig finde ud af om jeg skal benytte mig af de 14 dags retur ret. Skærmen er til min søn, men det er lidt ligesom krummer i sengen - irriterende.

Mvh,
Woster
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du har altid 14 dages returret på køb over internettet. Du kan blot tage kontakt til firmaet og fortælle at du ikke ønsker skærmen alligevel og så sende den retur.

Du kan hente vores hjælpeværktøj og kigge på din pixel på forskellige baggrundsfarver - den kører i fuldskærm og er fabrikeret specielt til dette formål. Hvis der er 2 døde pixels vil du tydeligt kunne se at fejlen ikke er kvadratisk men aflang.