Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har nu brugt noget tid på at surfe rundt og læse lidt om Samsung. Jeg ved ikke meget om LCD tv. TV'et skal bruges til at se alm. tv og DVD.Jeg ser en hulens masse fodbold og sport generelt.

Jeg er ikke super kritisk med hensyn til billede, men synes da det lød fedt at man kan gøre billedet væsentligt bedre ved at indstille det selv jvf. den test da var af M86 her på siden.

Jeg havde egentlig valgt M86BD, men kan så se at der findes en nyere model der hedder F86BD. Den er jo også noget dyrere, men kan det anbefales at bruge pengene på det, når jeg ikke er så kræsen. Kort sigt vil jeg kunne se nogen nævneværdig forskel når jeg skal se mine 3 SAS liga kampe hver søndag?

Kan forstå det er noget med der er 100Hz i F-modellen.

Håber der er nogen der har nogle indspark eller kommentarer.

Mvh

Jesper
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, der er ikke nogen grund til at vælge F-modellen i dit tilfælde. Den kører med 100 Hz, men Samsung er ikke sluppet så godt fra deres 100 Hz teknik, så ofte slår man den fra alligevel.

Hvad er dit budget og har du overvejet andre modeller end LCD?
Brugeravatar
Af Andromedia
Der er en test på HDreview af begge skærme. Kontrasten er bedre på F modellen og så har den selvfølgelig 100hz. Men ifølge testen virker 100hz ikke særlig overbevisende og de endte med at slå det fra.

Så spørgsmålet er om den ekstra kontrast er pengene værd? Hvis du har mulighed for at se begge skærme i action er det nok den bedste måde at afgøre det på....