Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa

Gosh hvor har jeg brug for hjælp - PIV..

Har brugt mange dage på at søge efter en skærm til computer nr. 2 som netop er indkøbt. Har en Samsung 191T (med pva-panel) som jeg stadig er meget glad for, og den er udgangspunktet for den nye. Mao, den nye skal gerne minimum være så "god" som den, både hvad angår farver og hastighed(skulle ikke være så svært med hastighed - 191T har en på 25ms)

Har kigget på, og droppet:

Samsung 226bw - fordi jeg ikke vil tage chancen på panellotteri, og fordi jeg tvivler på billedkvaliteten (TN-panel skulle ikke være godt?).

HP 2207 - fordi der er et vindue bagved hvor jeg sidder (og der flere steder skrives at det er en dårlig cocktail - ellers var den nok oplagt?)

Samsung 225 - fordi den generelt får dårlige anmeldelser, og virker billig i materialerne.

Viewsonic vx 2255 - fordi den generelt får dårlige anmeldelser

Viewsonic vg 2230 - fordi den ikke får WA(Wife approval - hvem sagde tøsedreng;-) og fordi jeg er usikker på dens billedkvalitet.

Hvad skal den bruges til:
Tekst og surf - dagligt
Civilization 4 - dagligt (spil)
Billedbehandling - en gang om ugen
Film - en gang hver 3 uge
Skydespil - en uge om året

Hvad drømmer jeg om:
22" til ca 2500kr
Widescreen
Gerne med højtalere indbygget (har dog ikke krav til kvaliteten af dem)
Mulighed for højdejustering..
Gerne usbhub i, men ikke tvingene nødvendigt
... nåja og så er der også lige konen, som skal bruge skærmen også, som har krav om pænt design (hvilket hun ikke kan definere:-()

Én ting er hvad jeg drømmer om, det optimale er at det hele findes i én skærm, og sådan er det sikkert ikke.. men der kan jo være der er noget der næsten er optimalt?? Har jeg rodet mig ud i noget, jeg ikke kan løse, eller overser jeg nogle muligheder mon? i nødstilfælde kan økonomien belastes mere end 2500kr, og skærmstørrelsen kan måske også være anderledes, men jeg vil helst ikke gå ned i størrelseskrav.

Nogle forslag, jeg er åben for alle forsøg:-D

Mvh
Thomas
Af Quizak
Er der slet ingen der har nogle forslag? eller er indlægget for langt til I gider læse det? ::l

Har en maskine der står og "brænder" efter at blive brugt, men kan ikke beslutte mig til en skærm..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du får ikke et VA eller IPS panel på 22". Hvis du vil have samme farvegengivelse på din nye skærm, så skal den enten være 20" eller 24".

Desværre så er det også ret svært at finde skærme til 2500 kr. der samtidigt har samme egenskaber som 191T (som jeg også selv har haft tidligere og som er en glimrende skærm).

Civ4 og tekstbehandling kræver ikke ret meget. Heller ikke mht. responstid. Dog er de fleste nyere 20" skærme med gode paneler hurtige nok til dit formål, så jeg vil anbefale dig at se på nogen af de modeller vi anbefaler i vores "købsanbefalinger" som du finder i menuen på forsiden.
Af Quizak
Nå æv.. Tak for svaret!!:-) men det var da triste nyheder :o

Jeg er ikke rigtigt til 20"skærme.. Er der nogen bud på hvilken en 24" skærm der kunne være interessant istedet? (som så nødvendigvis må koste mere, men max 4000:-))

Den anbefalede Dell 2407WFP er ikke på Dells web.. men er erstattet af en ny E248 som er for dyr.. ligeså er Eizo S2411 flexscan, som iøvrigt ikke er en type skærm for mig (trykfølsom osv.)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
2407WFP er ikke erstattet af E248. E248 er baseret på et TN panel og 2407WFP er baseret på et S-PVA. Ring til Dell og hør om de ikke har 2407WFP - den er jo lige blevet opdateret med en ny baggrundsbelysning, så den er forhåbentlig ikke udgået.

Den vil dog stadig koste væsentlig mere end 4000 kr. hvilket stort set alle 24" skærme med andet end TN paneler vil. Enten må du justere dine forventninger eller også må du spytte mere i kassen.
Af Athanasius
NEC bla. laver også glimrende 24" skærme. Men en god 24" koster minimum 5000.

Det er rigtigt at Dell.dk ikke udbyder deres 2407WFP mere. Istedet har de en alt for dyr model med TN panel. Du kan bestille 2407WFP i england ved bla. Overclockers.co.uk til en yderst rimelig pris (ca. 5000)

Sjovt nok hedder Dells nye TN skærm 'Truecolor' hvor den gamle var Ultrasharp... bullshit.