Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af claus64
Hej forum,

Jeg overvejer at hente et 77 Oled i dag, og så har jeg en 65 C7 til overs. Hvis jeg skal sælge den brugt, og ikke har emballagen mere, hvad vil I så råde en evt køber til, i forbindelse med transport?

Hvordan skal en evt køber få sådan et transporteret? Har I nogle råd som jeg kan skrive i min salgsannonce? :)
Den skal transporteres stående, så der er lidt krav til plads og mulighed for fiksering. En varevogn, hvor den kan stå op og ikke kan vælte vil være at foretrække.
Jeg kan ikke se et problem i, at transportere et OLED liggende.
Jeg mener, det vigtigste er, at TVet er fixeret, så det ikke kan bevæge sig i nogle retninger, da skærmen er meget tynd og ret skrøbelig.
De fleste anbefaler, man transporterer TVét stående, men det, vil jeg kun sige, er gældende, når der er tale om, at TVét er i originalemballagen.
Plasma-skærme havde en glasplade i konstruktionen, som ikke er så stærke, når de ligger ned, så de skulle helst transporteres ligesom glarmestre håndterer vinduer mm.
Jeg ville ikke være bange for at pakke det ind i nogle tæpper og smide det ind bag i en bil, hvor det kan ligge ned, gerne ovenpå en dyne eller lignende, så længe det ligger med skærmen nedad, så det ikke kan give sig.
Mange flyttebiler har hylder monteret, hvor de har TV liggende under transport...
Tidligere tråd herinde:

viewtopic.php?f=2&t=48562&view=unread
Ultimativt er det jo købers problem hvordan han vil fragte det, så hvis du blot demonstrerer, at det virker før vedkommende smider det bag i vognen og understreger, at det er “købt som beset”, så må køber vel vurdere hvad vedkommende vil risikere. Jeg ville nok ikke selv begive mig ud i, at diktere hvordan andre skulle håndtere varen i en annonce, men blot gøre opmærksom på, at der ikke er emballage med.
Af claus64
Du har helt ret omkring det er købers ansvar. Tænker dog at tage noget boble plast med hjem fra arbejde som køber evt kan anvende til transporten.

Og hvis jeg sælger til en ven har jeg en idé om at jeg selv bliver blandet ind i det 🙄😅 hvis ikke sælger jeg det nok herinde. Hm skal, skal ikke

Supergris - godt input med dynerne. Tak