Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af shearer
Hej

Jeg har netop fået dette tv i dag. og vil lige høre om der er andre der har samme model. Som evt. kan komme med et par gode råd m.m. til opsæning af denne model.

Så som kontrast osv.

kunne være rart at høre lidt om, hvordan andre havde sat deres op ?
Af tictac
Shearer ---->

Kan jeg evt få dig til at fatte dit digital kamera og knipse lidt?
Så jeg kan se tvet i analog? eller hvad du kører?

Måske sende dem til min e-mail=?
Af tosa
Til at starte med er der mange anbefalinger, der går på at sætte kontrast, farvestyrke mm. ned til 40% af max i de første 100-200 timer. Dette er for at være på den sikre side, og jeg har endnu ikke hørt om nogen der har ladet være som har haft problemer med det. Der har været et par stykker der har oplevet retention, men det går jo væk efter lidt tid.

Når indkøringsperioden er færdig, kan du bruge de indstillinger som HDTVtest foreslår her: http://www.hdtvtest.co.uk/Panasonic-TH4 ... uality.php
I bunden af den side står hans anbefalinger til indstillinger

Hvis du har råd, og gerne vil have dit TV til at vise så naturtro farver som muligt, kan du få det kalibreret efter indkøring. Det koster dog 2500 de billigste steder i DK som jeg kender til (AV Precision), men alle der har prøvet det anbefaler det. Jeg har dog ikke selv fået mit eget kalibreret.

@tictac:
Jeg tror ikke du får ret meget ud af at se billeder herinde, hvis du vil vurdere kvaliteten af et TV. Der bliver jo under alle omstændigheder tale om stillbilleder, som du så skal vurdere opløsningen af ud fra et kamera der kan have begrænsninger og en monitor der også viser billedet anderledes end TV'et. Så det eneste du reelt vil kunne vurdere ud fra et billede lagt herinde, vil være udseendet at selve TV'et.

Hvis jeg var dig ville jeg tage ud i et panasonic center og få dem til at vise kvaliteten i både analog og digital SD samt HD.
Af tictac
Toa--------->

Noteret...

Og tak for det :)

Ved du hvor der ligget sådan et i københavns området?
Af shearer
Hej

Skal nok prøve at tage et par billeder af tv'et med mit EoS350D. og smide op. Men bliver først i morgen. Men tror som sagt ikke man får det helt store ud af det. Men det er sgu et nice Tv. Fandeme glad for det.