Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af michael.hansen
Mit lg kunne åbenbart ikke klare lidt tordenvejr. Så jeg skal have et nyt tv.

Jeg hælder mest til Samsung og det er alene kun på grund af at vi har et Samsung tv og samsung mobiler i forvejen.

Prisklassen er fra 3000.- til 6000.- Max.

Jeg ser lidt fodbold engang imellem og ellers film og alm.tv......

Men jeg er faktisk kommet i tvivl om jeg skal købe et sony i stedet.

Uden at have så meget forstand på det, så er der vel ingen Samsung tv der kommer i nærheden af denne til prisen?

Kan se XF9005 koster 6000 nemlig.
Af Grandahl
RU8005 55” til 5000 er bedste Samsung bud, den er aldeles glimrende jeg har prøvet den.. Den er rigtig hurtig og smidig i kanalskifte, menu, Tizen smart tv.. Godt billed med VA panel..

Ellers er XF9005 som du selv er inde på til 1000kr mere også et godt bud, VA panel, bagbelyst med god billedbehandlingsmotor.. Noget langsommere i kanalskifte mm. Men bedre billede..

Skridtet op og prima billedkvalitet vil være LG OLED C8 til 7777 kr, hvilket vil være godt givet ud i min bog, den slår de øvrige hjem på stort set alle parameter.. Så her er noget til de forskellige pengepunge ???
Af PeterD
Værd at give 1000 kr mere hvis de er mellem de 2. Til prisen er det svært at komme uden om OLED til film, hvis i vil prøve det.

Det syntes Rtings også, hvis du ikke gamer:

"The Sony X900F is better than the Samsung RU8000. The Sony X900F has a local dimming feature that significantly improves dark room performance. The Sony can get brighter and can handle reflections a little better, so it's more suitable if you have a bright room. The X900F can deliver better HDR performance thanks to the wider color gamut and better HDR peak brightness. The Samsung RU8000, on the other hand, is a better TV for gaming, thanks to the lower input lag."

Hvis i streamer via Chromecast så gør mærkerne vel ingen forskel?
Af Beckham
Hvis du skal have noget som er godt til bold, så er XF9005 det bedste valg. Læs evt. anmeldelsen her på siden. Er i en klasse for sig i forhold til håndtering af de hurtige bevægelser.
Af Grandahl
Nu ved jeg ikke hvilken Samsung du havde, eller hvilke imput der kommer ind i dit tv, streamer du eller hvordan? Der kan være flere årsager...
Uanset er det vigtigt at dit tv indstilles rigtigt ellers kan alle tv få problemer med bolden så at sige ;)
Af michael.hansen
Det hedder UE49NU7105XXC

Jeg ser det via antenneforening. . .YouSee.

Syntes egentlig jeg legede lidt med det i går.

Håber måske jeg kunne "nøjes" med et billigere tv.

Jeg kikkede også lidt på den sony i går.

Men så så jeg denne Samsung kom på bud i dag.
QE55Q65RATXXC
Af PeterD
Køb Sony LCD eller OLED fra Philips, LG eller Pana, hvis du er til sport, så er du kørende.
Af Grandahl
Prøv at tage de settingstal der er på rthings.com og søg på NU7000 som den hedder derovre... Når du kommer til tallene omkring hvidbalance skal du stoppe da de er individuelle fra skærm til skærm..

Men det er klart at den 65” Q6 er bedre end NU7105, men de skal alle indstilles ordentlig ellers bliver det ikke godt.

PeterD er du ude på at hjælpe manden eller kører du bare propaganda som sædvanligt?
Af PeterD
Grandahl skrev:Prøv at tage de settingstal der er på rthings.com og søg på NU7000 som den hedder derovre... Når du kommer til tallene omkring hvidbalance skal du stoppe da de er individuelle fra skærm til skærm..

Men det er klart at den 65” Q6 er bedre end NU7105, men de skal alle indstilles ordentlig ellers bliver det ikke godt.

PeterD er du ude på at hjælpe manden eller kører du bare propaganda som sædvanligt?
Jeg hjælper ham til at få det meste ud af pengene og som holder længst.. :p
Af michael.hansen
Nu fik jeg da et tv.

Valget faldt på LGUM7660PLA

Til 6500.-

Jeg kikkede også på Samsung QE55Q65RAT.

kostede 5995.

Sælgeren fik mig overbevist om at LG var et meget bedre tv end den Samsung.

Må indrømme at jeg faktisk er kommet helt i tvivl, om det bare var pis og papir.
Af Beckham
Nu kender jeg ikke lige den konkrete model, men LG's LCD skærme plejer ikke at få den bedste kritik med på vejen. Umiddelbart vil jeg vurdere flere af de andre nævnte modeller i tråden til at være bedre tv.
Af PeterD
michael.hansen skrev:Nu fik jeg da et tv.

Valget faldt på LGUM7660PLA

Til 6500.-

Jeg kikkede også på Samsung QE55Q65RAT.

kostede 5995.

Sælgeren fik mig overbevist om at LG var et meget bedre tv end den Samsung.

Må indrømme at jeg faktisk er kommet helt i tvivl, om det bare var pis og papir.
Ærgeligt.

Hmmm...

Ville gerne dele nogle indstillinger til dig, men kan ikke finde noget om den model..
Måske andre kan byde ind?

Tror dette havde været mere dig hvis du ikke gamer meget eller sidder i en hjørnesofa:

https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... ricerunner

Men du kan jo læse trådene:

ttps://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?f=2&t=42419

https://www.avforums.com/threads/sony-k ... d.2160360/
Af Grandahl
Jeg havde sendt den retur pronto.. Det er en dyr skærm ift. pengene. Jeg er dog heller ikke vild med IPS paneler overhovedet. IPS paneler er kendetegnet ved at de har gode betragtningsvinkler, men dårligere kontrast/sortniveau og dermed ringere billed end tv med VA paneler. Det er mit indtryk at de fleste her på sitet ligesom mig foretrækker VA paneler.

Sælgerne i varehusene er sælgere ikke rådgivere, de sælger dig de skærme de tjener flest penge på, hvilket slet ikke behøver harmonere med at du får den bedste skærm til pengene. De er ofte ude i historier der slet ikke har med sandheden at gøre, det har jeg selv oplevet flere gange.

Hvis det er 55" du søger havde jeg kikket på 3 muligheder afhængig af dit budget.

Samsung RU8005 til 5000kr
Sony XF9005 til 6000kr
OLED LG B8 til 7000kr

De vil alle være et godt valg.