Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JAM
Hej,
Jeg har en Dell 2407W-HC som fint kører 1920x1200 på min desktop, men jeg kan ikke køre højere end 1600x1200 når jeg slutter den til min IBM X30 laptop (med et Intel 82830M grafikkort). Jeg har opdateret driveren til grafikkortet men det hjælper ikke. Hvad skal jeg gøre? Skal jeg skifte grafikkortet til et nyere, eller er der noget andet galt?

Med håbet om et par gode råd.
Mvh,
Jes
Af urbananen
Og du har slået din laptop-skærm fra når du prøver??
Af JAM
Ja, jeg har slået laptopskærmen fra.
Af Nighty
"med et Intel 82830M grafikkort"

Tror simpelthen bare ikke at dit grafikkort kan trække det (Onboard er et stort 'no no'), og er du sikker på at du kan skifte grafikkortet i din bærbare? Det normalt ikke lige helt det nemmeste.
Af urbananen
Var også min første tanke.. Men et eller andet sted så jeg at det kunne køre opløsningen 2048x2048 eller sådan noget.. Men kan godt være jeg fik kigget forkert.
Hvis det er tilfældet, så er chancen for at ham oven over nok har ret ;)

EDIT:
Står der her:
http://support.intel.com/support/graphi ... 009492.htm

Desværre står der intet om den understøtter netop lige den opløsning du vil køre.. Kan jo være problemet er..
Af muttleydk
Den side du linker til, siger intet om at grafikchippen kan håndtere en skærmopløsning på 2048x2048, den siger derimod at chippen kan arbejde med textures af denne størelse.. (bruges til 3D grafik)

Denne side: Supported Screen Resolutions, Color Depth, And Refresh Rates fortæller hvilke opløsninger chippen kan bruge..

Nogle gange virker Plug and Play bare ikke, måske der er en driver med til skærmen ? en driver er handy når Plug and Prey(play) ikke virker.. :)

Hvis der ingen driver var med til skærmen, kan du nok finde en på dell's hjemmeside..