Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af aander01
Hej
jeg havde en xf 9o på prøve og den havde en hel del blooming da jeg så netflix . Desuden var tuneren i tv heller ikke særlig god , havde en del artifakter i billedet som jeg ikke har oplevet på andre tv. Er det muligt at reducere blooming, har brugt indstilingerne fra testen på denne side.
Mvh aander01
Af aander01
tak for linket , blev da en del klogere , er der andre der har oplevet problemer med tuneren i skærmen ? jeg tænker på at vente på sony xg95, for at se om det er en bedre skærm.
mvh aander01
Af henrik.yde
Hvis du vil/skal være helt fri for fænomenet, så er det OLED du skal gå efter, stort set alle LED/LCD TV har det i mere eller mindre grad. Bortset fra det så er Sony XF9005 et knaldgodt TV :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
aander01 skrev:tak for linket , blev da en del klogere , er der andre der har oplevet problemer med tuneren i skærmen ? jeg tænker på at vente på sony xg95, for at se om det er en bedre skærm.
mvh aander01
Hvilke artefakter døjer du med? Prøv at deaktivere “LNA” under Digital Programopsætning.
Af Beckham
Tvivler på at tuneren er decideret dårlig. Det må næsten være noget med indstillingerne. Men prøv ovenstående forslag fra Torben. Det har reddet et par af os herinde..:-)
Af aander01
Det jeg oplevede var der var ligesom pilexeringer i biledet , ikke ligesom alm forstyrelser som kan forekomme en sjælden gang imellem , har ikke oplevet det på andre skærme ,som jeg har haft tilsluttet på samme antenne. Jeg har ikke skærmen i øjeblikket ,men har tænk på at prøve den igen.
Mvh aander01