Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg sidder og kigger på tilbud på LG 2018 OLED og spekulerer lidt på hvornår 2019 modellerne kommer?

Jeg går ud fra at man ikke skal regne med at 2018 modellerne opdateres til WebOS 4.5?
Okay, så grunden til de gode tilbud lige nu er at de nye modeller er på vej går jeg ud fra (som feks 55C8 til 8.888 i power og B8 til 7.999 i elgiganten). Hvis man kan leve med sidste års model, hvornår er så normalt det bedste tidspunkt at købe på? Er det nu, eller efter de nye modeller er kommet frem?
Nu og nogle uger frem er gode. Det sker, at de 2 kæmper køber et varelager hjem og laver en hårrejsende salgkampagne med endnu billigere skærme, det er sket før. Lagre skal tømmes hvis de køber stort ind, og det gør de jo for at tjene mest.

Så for at bevare chancen, for at kunne vælge og ikke begrænses til f.eks C8, så skal du nok vælge snart istedet for lidt for sent. Det vil du kunne researche i tråde her på forum. Nogle venter bare lidt for længe.

Flatpanels kunne lave nogle flotte diagrammer over de forskellige modellers levetid på markedet, så man kunne se det flow og forvandling som måske sker i butikkerne når nye skærme kommer på markedet.
Om de så er pålidelige som kilde for denne års udvikling og salg, afhænger jo af lagre hos giganterne.
Det ville være så fedt at kunne se disse butikkers varelagre, så kunne man bedre forudsige supertilbud, når man nærmer sig nye serier af skærme :)

Nå, en masse om forudsigelser, det kræver hårde fakta at vide det, du søger.
Min ide var mere disse søjler som bruges i projekter som her i firmaet, jeg bruger dem dog ikke.

------
<<<---------
<<<<<-------------
<<<<------------------

Kan ikke huske navnet på disse vandrette søjler men forestiller man sig hver linje er en "serie" C 2018, og anden linje C 2019, så kan man se overlapning og levetid? Nok ikke særlig brugbart men det er da ofte folk spørger om hvornår er bedst.
Måtte lige tilføje "<" for ellers var det ikke som tiltænkt.
Så perioden er "----" hvor den er på markedet.
Du skal huske at OLED paneler er forholdsvis dyre at producere så de vil aldrig komme så langt ned i pris som LCD.

OLED til under 8k er i min optik en no-brainer, uanset producent (Det er LG panel der sidder i dem alle). Så er valget op til dig☺️
razerdk skrev:Du skal huske at OLED paneler er forholdsvis dyre at producere så de vil aldrig komme så langt ned i pris som LCD.

OLED til under 8k er i min optik en no-brainer, uanset producent (Det er LG panel der sidder i dem alle). Så er valget op til dig☺️
Nu er det desværre ikke til mig selv jeg kigger (så havde det været 65" for at erstatte mit Kuro KRP-600), men derimod mine forældre som snart flytter og skal have ryddet lidt op i det rod de har af gamle TV og TV-bokse i den sammenhæng. De var desværre ikke lige friske på at rykke ud til Power i dag dog :)
Nu ved jeg ikke lige hvad deres behov er? Men hvis man ikke er så nørdet omkring sit tv valg, så ville jeg da bare tage en af de udgående modeller til en god pris. Målt på ren billedkvalitet kommer der næppe til at ske en revolution fra 2018 til 2019 modellerne.
For nogle, kan det være en revolution hvis HFR og HDMI 2.1 understøttes. Det er jo nye standarder og udbredes mere, når først tv er ude og godtager det.
Man kan så være heldig at netflix følger med på HFR, og de enheder som kan opgradere HDMI , som xbox vist skulle kunne, så giver det jo lidt ekstra der.

Så udover billede nok bliver lidt bedre, OS bliver lidt forbedret, så er der nyt denne gang, i forhold til tidligere år.
Beckham skrev:Nu ved jeg ikke lige hvad deres behov er? Men hvis man ikke er så nørdet omkring sit tv valg, så ville jeg da bare tage en af de udgående modeller til en god pris. Målt på ren billedkvalitet kommer der næppe til at ske en revolution fra 2018 til 2019 modellerne.
Det er primært WebOS softwaren jer spekulerer på. Det ville være bedst med et simpelt (og brugerveneligt) setup hvor der kun var en fjernbetjening og ikke nogle bokse, og det med at WebOS ikke opdateres bekymrer mig lidt.
Apps opdateres jo, og sikkerheds ændringer og rettelser er ikke et problem jo?

Det er kun nye funktioner, du måske vil savne men hvad man ikke ved , vil man ikke savne :)