Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Gøkhan
hej jeg ville lgie høre om der er nogen som for nylighar købt en samsung m86/87 model og gider tjekke bag på tvet om det er et
Samsung panel
Cmo panel
Aom panel

det står sammen med model nret bag tvet på det der sølv mærke efter model nr skal der fx står sådan her Le40m87 S/C/A
Af Rasmusdc
jeg har lige købt 2 stk m86, 37 og 40" kan lige tjekke når jeg kom hjem, eneste jeg tjekkede da jeg købte dem var om der minimum stod p7 i serienummeret så jeg fik den nye firmware, men alt sasmmen p8 mener dog der stod CMO i service menuen, men tjekker lige.
Af Gøkhan
Rasmusdc skrev:jeg har lige købt 2 stk m86, 37 og 40" kan lige tjekke når jeg kom hjem, eneste jeg tjekkede da jeg købte dem var om der minimum stod p7 i serienummeret så jeg fik den nye firmware, men alt sasmmen p8 mener dog der stod CMO i service menuen, men tjekker lige.

hvordan kan man se om der er en nyeste firewaore og og hvad foreskellen på firewaren og hvad er den allernyste fireware
Af Gøkhan
Gøkhan skrev:
Rasmusdc skrev:jeg har lige købt 2 stk m86, 37 og 40" kan lige tjekke når jeg kom hjem, eneste jeg tjekkede da jeg købte dem var om der minimum stod p7 i serienummeret så jeg fik den nye firmware, men alt sasmmen p8 mener dog der stod CMO i service menuen, men tjekker lige.

hvordan kan man se om der er en nyeste firewaore og og hvad foreskellen på firewaren og hvad er den allernyste fireware

har du glemt mig :)
Af Rasmusdc
Ja det er jeg ked af at sige at jeg faktisk har...

må se om jeg husker det når jeg kommer hjem i dag. faldt i søvn foran champions league, samt at jeg knoklede med HD2400pro i min server, drillede lidt når den skulle kører klon 1920x1080 på både VGA og HDMI.. anywhoo

det er rimlig let at se forskellen på firmware, du skal bare ind i service menue (også der du kan slå nordic til hvis det er import og få danske menuer), man skal baer lade være med at pille derinde, man kan ødelægge tv´et... du skal slukke skærmen så trykke Info- menu - mute og så power, i den række følge, så skulle skærmen gerne tænde i info menuen så står der et firmware nummer i bunden, 2000 firmwaren er den der er mest bugfree..

JA det har meget at sige..

2000 firmware er fri for movieplus bug, hvor man ikke kan disable movieplus selvom det står til off, det er pisse irriterende, da movieplus giver nogle mærkelige bevægelser i billedet

derudover har den support for 1080p fra xbox´en (drillede på de gamle, selvm den kunne køre 1080p fra mediecenter)

og 1080p24 support.
Af Gøkhan
Rasmusdc skrev:Ja det er jeg ked af at sige at jeg faktisk har...

må se om jeg husker det når jeg kommer hjem i dag. faldt i søvn foran champions league, samt at jeg knoklede med HD2400pro i min server, drillede lidt når den skulle kører klon 1920x1080 på både VGA og HDMI.. anywhoo

det er rimlig let at se forskellen på firmware, du skal bare ind i service menue (også der du kan slå nordic til hvis det er import og få danske menuer), man skal baer lade være med at pille derinde, man kan ødelægge tv´et... du skal slukke skærmen så trykke Info- menu - mute og så power, i den række følge, så skulle skærmen gerne tænde i info menuen så står der et firmware nummer i bunden, 2000 firmwaren er den der er mest bugfree..

2000 firmware er fri for movieplus bug, hvor man ikke kan disable movieplus selvom det står til off, det er pisse irriterende, da movieplus giver nogle mærkelige bevægelser i billedet

derudover har den support for 1080p fra xbox´en (drillede på de gamle, selvm den kunne køre 1080p fra mediecenter)

og 1080p24 support.
kan man ikke se på kassen inden man køber den om den har fra en ny sending med helt nyt fireware
Brugeravatar
Af Robert M
Rasmusdc skrev:Ja det er jeg ked af at sige at jeg faktisk har...

og 1080p24 support.
Er det korrekt forstået, at man selv kan "lægge" dansk sprog på ?.
Cinemagic.dk vil ha 499,- for det ;;)
Dansk menu på Samsung 499,-

Hvad hedder den nyeste firmware, er det 2000 ?.
Jeg påtænker at købe dette.
Samsung LE-46M87BDX
Så vil jeg da ikke betale 499,- .... men det er måske deres timeløn for at pakke den ud sætte strøm til, og pakke den ned igen.
Af Rasmusdc
JA du skal bare enable et punkt i service menuen der hedder nordic, så bliver der dansk både til dvb-T og menuerne, tager 2 sek.. god time pris de får sig der, plus man kan sælge de paneler der har været ude af kunden, bare sige man selv har testet dem.. :-D

på min side sticker på 40 tommeren (piller ikke 37" ned heller ikke 40" vil tage for lang tid.. ) står der LE40M86BDX/XEC så det må være det C panel ik?..

På kassen til 37" står der det samme bare med 37".. hmmmm

så der må mangle det panel nummer.. tjekker lige firmware.

i firmware på min 37" står der..

T-LPPEUMD-2000

Panel vendor AUO_EXT_P
Panel type 37"AU FHD
Model option BDP/TLP

40"

samme firmware

Panelvendor AMLCD-INT
Paneltype 40" SC FHD
Model option BDP/TLP

så min 40" er samsung og min 37" er AUM eller hvad den nu hedder

Drillede også en sælger som mente jeg kunne tage en demo model af en samsung engang, den havde jo kun lige kørt et par timer var lige sat op... en tur i service menuen 1200timer havde den kørt.. og til normalpris.. i guess not.

som sagt står der p7 p8 eller nyere i serienummeret, så er det normalt sikret en 2000´er og de gamle kan ikke opdateres og få alle features, så skal mainboard ud... men de gamle firmware er ved at være godt gamle..

Købte hos easyshopping af den grund at de har kanon stor lagerudskiftning da de spytter skærme ud, så de havde nok stået på lager max en uge.
Af Gøkhan
jeg kommer lige med et billed så kan du se det det er det som står til sidst der hvor der bare står C eller der kan også A eller S

Billede
Af Rasmusdc
som jeg skrev så i min firmware er det sat op (da de hænger på væggen så kan jeg ikke komme til de stickers)

40" er et S og 37" er et A
Af Sims-m
tilføjer lige et spørgsmål i debatten.
Hvilke punkt er det man skal rette i for at få dansk menu? bare lige så jeg ikke får trykket på noget forkert, synes nemlig ikke at der er noget der ser logisk ud hvad angår sprog.
Af red_martians
37" er generelt af AUO (optronics) da Samsung vidst aldrig laver 37"
Men AUO laver i sjældne tilfælde 40" til S-gruppen (sony-samsung osv) Men skulle da i de fleste tilfælde være samsung eget.
Måske også derfor at 37" generelt står flottere end 40"-udgaven. Man ser generelt flottere farver på 37" M40-fjernsynene.
Af kskruger
Sims-m skrev:tilføjer lige et spørgsmål i debatten.
Hvilke punkt er det man skal rette i for at få dansk menu? bare lige så jeg ikke får trykket på noget forkert, synes nemlig ikke at der er noget der ser logisk ud hvad angår sprog.
For at ændre Samsung menu sporg til dansk, kik på dette link.
http://www.recordere.dk/forum/forum_pos ... nu+samsung
Af Rasmusdc
har lidt et andet indtryk..

37" står flot ikke det, men den glossy overflade, giver et pænere glød på 40", samt 40" har dybere sort..

til Rå tv fra antenne er 37" stærkest, til signal gennem selector er 40" stærkere... til Xbox/PC/PS3 står de rimig lige, på nær igen bedre sort, og glossy overflade giver flere farver (har også bedre contrast)..

havde jeg kun købt en, så havde det 100% været 40" bedre overall. men det er marginaler der er imellem dem