Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#290343
Hej alle

Efter at have læst diverse guides herinde omkring streaming tjenester og smart tv. Er jeg stadig i tvivl om der er en holdbar løsning omkring at skrotte mit tv udbyder. Jeg har følgende setup
* Gammelt 50" LG plasma tv
* WD TV live
* Synolygy DS213j
* Stofa boks

Prøver her at opsummere hvad vores tv bliver brugt til:

* klokken 08-20 (børnene er vågne) ses der typisk ramasjang eller youtube klip downloade til NAS.
* klokken 20-24 konen ser reality på de der tøse kanaler tror det er 4,5 og TV3
* Jeg ser typisk Discovery, men ellers mest serier eller film fra min NAS

Alt i alt er jeg træt af ufattelige mange reklamer hvilket gør jeg ikke gider se film på TV kanaler andet end TV2 og DR. Samt at indholdet generelt er dårligt. Og har derfor overvejet at gå over til en Streaming løsning, her er følgende vigtigt:

* Det skal være nemt, dvs. en fjernbetjening/boks/smart tv der så styrer alt det forskellige indhold.
* Indholdet af Streaming tjenesten skal spejle det indhold som man ellers ville se live. Gerne også de nyeste serier.
* Gerne stadig bibeholde muligheden for at streame fra min NAS uden brug af WD TV live.


Håber I kan komme med et par gode råd eller fif :-)
#290345
Vi har skiftet vores platforme ud til ren Apple TV 4. Med Infuse streamer vi indholdet fra Synology og den har de apps vi skal bruge for at se streaming fra DR, TV2, HBO, Netflix, Amazon, Cmore mv.

Den har også apps til TV-udbydernes indhold, såsom Stofa, YouSee, Waoo mv, så sen kan gost blive samlested for det hele selv hvis du ikke dropper pakken. Dog er det meste indhold kun sendt i 25 fps, så sport er noget juks.

Fjernbetjeningen kan tænde og slukke Tv via CEC og ligeledes programmeres til at styre volumen på TVet.

Det kan anbefales at kable ATV til netværket hvis du vil streame fra NAS, men det tænker jeg allerede din WDTV er også?
#290346
Hej Torben, tak for dit svar

Ja både mit WD TV og min stofa boks kører over kabel. Jeg har også kigget meget på Apple TV (generelt fan af android) men det virker dog tillokkende at jeg kan skrotte TV fjernbetjeningen og kører alt fra apple tv. . + det skal være nemt for fruen !

Ville en løsning med apple tv give konen samme fornemmelse af at se TV, altså er der i streaming tjenesterne stadig bibeholdt live tv delen ? F.esk når du snakker om at streame tv2 og dr er det så live tv du streamer ? Det jeg prøver at sige er at konen nok gerne vil se live tv når det barer kører i baggrunder også når hun sætter sig i sofaen så vælge en serie eller et afsnit af noget reality "lort" :-)

Ydermere skal det være nemt at lige vælge et eller andet tegnefilm til ungerne :D
#290347
Jeg har forsøgt at samle en streaming liste her, den kan I måske kommentere på :D

* Dplay (kanal 4 og 5 til konen, discovery til min) 99kr
* DR (ramasjang til ungerne) licens
* Netflix (serier/film til mig og konen) 79kr
* HBO nordic (serie til mig og konen) 99 kr
* Viaplay (tv3 indhold) 99 kr

Samlet: 376 kr, tænker det kan dække det meste af vores behov, det vigtigste er det er nemt da jeg sejler som maskinmester og er væk 3 måneder af gangen. Ydermere skal konens behov for diverse reality være dækket :D
#290348
Jeg har selv netop valgt at skrotte YouSee og gå rent ind på streaming. Min løsning har også været Apple TV 5. Gen (4K - har dog ikke 4K TV, men de var på bud ;-)), da det var her, jeg fik den mest komplette og nemme løsning til både børn og voksne.

Det er forholdsvist nemt at sætte Ramasjang på over DR-appen - dog en smule langsommere end at vælge kanalen på traditionel vis. DR's kanaler kan du alle vælge at se som live TV via app'en, men du kan naturligvis også vælge specifikke udsendelser, og starte dem.

Jeg har - udover Netflix, som vi havde i forvejen - kun tilkøbt TV2 Play i den version, der IKKE indeholder live-tv. Men hvis du ønsker live-tv kan du sagtens få det med en større pakke. - Jeg tror det samme gør sig gældende for Dplay, der indeholder Kanal 4, Kanal 5, 6'eren, Discovery og lignende. Om Viaplay har live-tv ved jeg ikke.

Jeg tror det er et spørgsmål om tilvænning at undvære live-TV kanalerne, og aktivt vælge noget indhold fremfor at der bare kører et eller andet ligegyldigt. Vi har i hvert fald forsøgt at starte uden.

Indtil videre kører jeg kun trådløst (har egen router, som er en del bedre end den fra udbyder) og jeg oplever INGEN problemer. Hverken med live-tv, streaming fra nettet eller streaming fra Plex-server.
#290349
82Niko skrev:Jeg har forsøgt at samle en streaming liste her, den kan I måske kommentere på :D

* Dplay (kanal 4 og 5 til konen, discovery til min) 99kr
* DR (ramasjang til ungerne) licens
* Netflix (serier/film til mig og konen) 79kr
* HBO nordic (serie til mig og konen) 99 kr
* Viaplay (tv3 indhold) 99 kr

Samlet: 376 kr, tænker det kan dække det meste af vores behov, det vigtigste er det er nemt da jeg sejler som maskinmester og er væk 3 måneder af gangen. Ydermere skal konens behov for diverse reality være dækket :D
Det er jo egentlig kun TV2 Play, der mangler i den ligning i forhold til dansk TV. Det kan fåes helt ned til 39 kr. pr. måned.

Husk at både Dplay og Viaplay (Viafree) har masser af programmer man kan se gratis med reklamer.
#290350
zorenzen skrev:Jeg har selv netop valgt at skrotte YouSee og gå rent ind på streaming. Min løsning har også været Apple TV 5. Gen (4K - har dog ikke 4K TV, men de var på bud ;-)), da det var her, jeg fik den mest komplette og nemme løsning til både børn og voksne.

Det er forholdsvist nemt at sætte Ramasjang på over DR-appen - dog en smule langsommere end at vælge kanalen på traditionel vis. DR's kanaler kan du alle vælge at se som live TV via app'en, men du kan naturligvis også vælge specifikke udsendelser, og starte dem.

Jeg har - udover Netflix, som vi havde i forvejen - kun tilkøbt TV2 Play i den version, der IKKE indeholder live-tv. Men hvis du ønsker live-tv kan du sagtens få det med en større pakke. - Jeg tror det samme gør sig gældende for Dplay, der indeholder Kanal 4, Kanal 5, 6'eren, Discovery og lignende. Om Viaplay har live-tv ved jeg ikke.

Jeg tror det er et spørgsmål om tilvænning at undvære live-TV kanalerne, og aktivt vælge noget indhold fremfor at der bare kører et eller andet ligegyldigt. Vi har i hvert fald forsøgt at starte uden.

Indtil videre kører jeg kun trådløst (har egen router, som er en del bedre end den fra udbyder) og jeg oplever INGEN problemer. Hverken med live-tv, streaming fra nettet eller streaming fra Plex-server.
Og du kører alt kun ved hjælp af apple TV fjernbetjeningen ? ingen skift af indput på TV eller ligende ? :D har pt 4 fjernbetjeninger, det er sku til at blive lidt bims af :D
#290351
82Niko skrev: Og du kører alt kun ved hjælp af apple TV fjernbetjeningen ? ingen skift af indput på TV eller ligende ? :D har pt 4 fjernbetjeninger, det er sku til at blive lidt bims af :D
Måske skal du uddybe dine 4 enheder? Jeg tror ikke folks "one remote" løsning handler om din Blu-ray, hifi receiver, android boks og andet er inkluderet i den ATV løsning, bare se på den remote som følger med , den er ikke just spækket med knapper, så der er grænser for hvad en ATV remote kan opfylde af behov, udover streaming af kanaler som normalt kom fra tv eller en tv boks tilsluttet.
#290352
82Niko skrev:Og du kører alt kun ved hjælp af apple TV fjernbetjeningen ? ingen skift af indput på TV eller ligende ? :D har pt 4 fjernbetjeninger, det er sku til at blive lidt bims af :D
Hvis jeg tænder for mit Apple TV, tænder den automatisk TV'et og stiller sig på korrekte HDMI-indgang. Når jeg slukker for mit Apple TV, slukker den automatisk TV'et. Der er ligeledes volume op/ned på Apple TV-remoten, og den styrer lyden på dit TV via IR.
#290353
1 fjernbetjening til tv
1 til WD tv live
1 til forstærker
1 til zaptor boks

Tænker med et skift til Soundbar og apple TV, at jeg kunne nøjes med at indstille soundbar og TV en gang også kører alt med apple tv remote :D Men det er også mest offtopic da jeg jo søger en streaming løsning der dækket mit nuværende tv behov :D
#290354
Tror du vil være dækket godt ind med Apple TV - men det er selvfølgelig et spørgsmål om personlige præferencer.

Jeg vil tilføje, at jeg viste min 5-årige hvordan man bruger Apple TV-remoten én gang - og hun kunne med det samme gå i Netflix og vælge det program hun ville. Så det er ret brugervenligt :-)
#290355
ATV Remoten kan kun erstatte Tv, zaptor og WDTV i det tilfælde, at du ser Tv-kanalerne via ATV. Den kan dog godt sættes op til at styre volumen på forstærkeren i stedet for TVet, og hvis forstærkeren kan finde ud af at tænde både TV og sig selv når den får besked på det via CEC fr ATV, så behøver du i princippet ikke andre fjernbetjeninger. Men det er så to enheder, som skal vågne og ikke kun én. Jeg ved ikke om det fungerer hvis du har ATV siddende i en HDMI i forstærkeren og så via HDMI-out op i TVet. Hvordan fungerer det i dag? Kan din forstærker vække TVet når du tænder den?
#290361
Torben Rasmussen skrev:ATV Remoten kan kun erstatte Tv, zaptor og WDTV i det tilfælde, at du ser Tv-kanalerne via ATV. Den kan dog godt sættes op til at styre volumen på forstærkeren i stedet for TVet, og hvis forstærkeren kan finde ud af at tænde både TV og sig selv når den får besked på det via CEC fr ATV, så behøver du i princippet ikke andre fjernbetjeninger. Men det er så to enheder, som skal vågne og ikke kun én. Jeg ved ikke om det fungerer hvis du har ATV siddende i en HDMI i forstærkeren og så via HDMI-out op i TVet. Hvordan fungerer det i dag? Kan din forstærker vække TVet når du tænder den?
Det er en oldgammel NAD forstæker, så den kan ikke noget af det smarte der. . Også derfor jeg overvejer at skifte ud med en billig soundbar i stedet :-) med 3 små børn er der sku aldrig specielt meget skrald på lyden alligevel :D