Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PF
Jeg er på udkig efter et nyt tv og holder selvfølgelig øje med udsalg i den forbindelse. Nu så jeg at f.eks. ElGigantens udsalg varer til d. 31-12, men plejer der at komme yderligere udsalg i Januar, eller plejer de bedste priser at kunne fåes mellem jul og nytår?
Nej udsalget starter nu.. Det fortsætter egentlig bare med udsalg på skiftende modeller hen over foråret.
Man skal lige huske at have en mente at de nedsatte modeller kan blive udsolgt fra lager, og derfor mister muligheden for at få dem til udsalgspris. fx husker jeg den nyligt nedsatte LG B8 blive udsolgt fra power i løbet af et par dage (den er ihvertfald ikke til den nedsatte pris længere)
Af PF
Ja, det skal jo helst ikke være nemt at tage en beslutning. Tidligere på ugen havde jeg egentlig troet, at jeg ville gå ud og købe mig det Philips som er på tilbud pt.
Jeg tror dog at jeg vil ærgre mig over, at jeg ikke tog et OLED, hvis jeg gjorde det. Så nu står jeg lidt imellem et B8 eller AF8.
Hvad er dine behov? Hvis du er gamer, skal du gå med den lave input lag (B8), hvis du er mere til film/serier med god processing af motion flow så er det (AF8). Derudover er OS mere brugervenlig på LG men lyden er bedre på Sony. Gynger og karruseller.
Af PF
Jeg har et Shield TV og 2.1 højttaler setup, så jeg kommer hverken til at bruge OS eller højttalerene på tv'et. Vi ejer ikke en konsol, så gaming bliver heller ikke aktuelt. Det er streaming fra YouSee/Netflix/Plex, så det vil sige et godt mix af sport (fodbold), SD content og film :)
Af PF
Tak for linket. Det ser dog ikke ud til at der er nogen forskel, hvilket giver 0 mening. Udover det, så er det IPS som vidst nok skulle have dårlige sortniveau, men gode betragtningsvinkler?
Men okay, det er trods alt ElGiganten, jeg kan jo altid hive et hjem og prøve nogle dage.