Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg overvejer til januarudsalg at anskaffe mig et nyt tv, da mit 6 år gamle 32” Samsung ikke kan følge med længere. Havde egentlig kigget på et OLED, men da 55” ikke passer ind i indretningen og bliver for stort i forhold til at sidde 3 m fra i stuen (ifølge min kone O_O ) bliver det 43” - 49”. Jeg skal primært bruge det til gaming på PS4 (ikke Pro), samt streame fra Netflix, HBO og hvad de ellers hedder. Jeg er ikke ude på at gå all-in på 4K endnu, da jeg hellere vil vente på teknologien bliver mere mainstream, Men vil stadig gerne have en “4K fornemmelse” ved mine spil og film :)

Hvilket TV egner sig bedst til dette? (Pris er underordnet)
Jeg er ret sikker på, det er en lille prøve, din kone har sat dig på, for at se om du stadig har noget af den mandighed tilbage, som hun i sin tid faldt for.
Tro mig, hun vil finde det tiltrækkende, når du viser hende hvor skabet (TVét) skal stå... :)

Velkommen til den moderne mand anno 2018 (snart 2019)...

Kan du i øvrigt forklare nærmere, hvorfor du nævner opskalering i din overskrift, og hvad du mener med "4K fornemmelse"?
Senest rettet af Supergris 21 dec 2018, 21:48, rettet i alt 3 gange.
Vis din kone videnskaben omkring forholdet: https://www.flatpanels.dk/fokusartikel. ... 1184685511

I øvrigt sidder jeg selv ca 3 meter fra 123 tommer hvilket jeg finder passende og i soveværelset ligger jeg [udelukkende grundet prishensyn] ca 3 meter fra 65 tommer hvilket må siges at være virkeligt meget i underkanten efter både mine egne præferencer og viden omkring øjets opløsningsevne.

Så er konen modtagelig for viden og sund fornuft burde du kunne skabe dig en vej til 'et bette' 55 tommer og dermed muligheden for et ordentlig TV (læs: et OLED)
Senest rettet af TBC 21 dec 2018, 21:43, rettet i alt 1 gang.
Jeg kan godt høre at der er bred enighed om at 55" er vejen frem! ? Med "4K fornemmelse" mener jeg at jeg ikke aktivt vil finde kildemateriale så jeg kan se ægte 4K, men bare gøre som jeg plejer med alm streaming og min PS4, og få den opskalerede oplevelse.
4K fra 3 meters afstand af en bette 55 tommer er også pænt overflødigt - Det kan dine øjne slet ikke se! Fra den afstand til små 55 tommer kan du klare dig ligeså fint med et 720p signal - Jeg kan en ikke få fuldt udbytte af 4K fra 3 meters afstand til 123 tommer som i den forbindelser er en "UHD 4K to hard to see" afstand

Det eneste der ville gøre forskel på 55 tommer fra den afstand er om materialet er HDR eller ej og så skærmens grundlæggende billedkvalitet hvad angår farver og dynamik som skærmen har at gøre godt med.