Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Thera
Jeg har købt Sony 55X8000E. Må vel være den der svarer til XF80 i Danmark?

Da jeg skulle se fodbold blev jeg godt nok overrasket. Alt bevægelse var nærmest sløret. Som om det ikke kunne følge med.

På nogle kanaler er alm. tv også dårligt. Sløret/Hakket. På andre kan man godt se film med et udemærket billede.

Kan det virkelig passe at man kan få så dårlige tv i 2018?

Jeg kommer fra et Samsung 46D6500 fra 2011, som jeg var tilfreds med. Så havde ikke troet der kunne være problemer så mange år efter.

Jeg kan læse herinde at XF80 kun har motionflow 400, og det svarer til 50 Mhz? Kan det være det der er problemet?

Hvis det lykkedes mig at få det byttet mod betaling. Hvad er så alternativerne? Skal man eventuelt gå ned i størrelse fra et 55" til 49" 43", da det ellers ikke kan følge? Kan se Sony XF85 har motionflow 800? Svarer det så til 100 Mhz?

Er Samsungs UA55NU7400KXXT (NU74) et bedre tv samt til hurtige bevægelser, slør etc. Hvor mange Mhz har det? Står kun "UHD engine"
Af TRT
Jeg har virkelig svært ved at se hvad “MHz” hysteriet gør for TV oplevelsen, selv ved fx fodbold. Har et spritnyt Qled fra Samsung hvor alt hvad der lyder “smart” (Motion flow, Dynamisk dit og Enhanced dat) er slået fra for at få det bedste billede.
Prøv at sætte til Filmmode og stille forsigtig på baggrundslys og kontrast og om billedet ikke bliver bedre af det
Mvh. Torben
Af Grandahl
Streamer du? Det er ofte et problem med sport og streaming. Indstillinger er også rigtig vigtigt, find evt indstilling på Rtings.com og brug deres settings, fra hvidbalance er nedefter skal du ikke bruge tallene da de er individuelle fra skærm til skærm.
Af PeterD
Måske skal vi lige få nogle facts rigtige, ingen man stormer ud og bytter...

Sony X8000E er lidt svær at finde.

Mon der menes XE8005E som er en 2017 model.

Firmaerne bruger ofte "Hz" begrebet i flæng, men en længere beskrivelse..

https://www.flatpanels.dk/fokusartikel. ... 1288865091

På NU74 er Motion rate 1700PMR, men det kan ikke bruges til en fis, men det lyder godt i marketing som LG, Panasonic og Sony.

viewtopic.php?t=23901

Stream fra tablet til tv bliver aldrig optimalt .
Af Thera
Jeg aner ikke om det er pga. af Mhz osv. Leder mere efter grunden til hvorfor tv'et ikke kan håndtere hurtige bevægelser.

Det er ganske normale tv kanaler, og ikke streaming. Skulle være installeret digitalt signal.

Mener det er en 2018 model. Er vel den samme som XF80?
https://www.sony.com.my/electronics/tel ... ifications

Dvs. selv hvis jeg byttede til Samsung NU7400KXXT eller X8500E, ville det være det samme problem? Mit gamle samsung D6500, synes jeg virkede fint med standard indstillinger. Så det ikke fordi jeg er super kritisk eller noget, men som det er nu er ikke til at leve med...

Der er noget der hedder "Cinema Home" "Cinema Pro" "Sport" Standard" "Vivid".

Under Advanced settings, er der noger der hedder "film mode" til auto eller off. Er det den der menes?

Og også noget der hedder "motion flow" til standard, off, eller smooth.
Af henrik.yde
Det ser ud til at TVet er beregnet til det asiatiske marked, og det er jo ligsom en vigtig oplysning hvis man skal forsøge at hjælpe trådstarter. Så vi skal bruge lidt flere oplysninger, hvor bor trådstarter ? hvor er Tvet købt ? osv. Så mange oplysninger som muligt.
Af Thera
Det er korrekt, at modellen er produceret til det asiatiske marked, da det er i Thailand. I USA hedder den vel noget andet, men vel stadig det samme tv som den danske model XF80. Den eneste forskel er vel bare navnet?

Der står X80E på pakken.
Af henrik.yde
Nej slet ikke, tunerdelen er b.l.a helt anderledes. Jeg tror at vi får svært ved at hjælpe dig. Måske andre har noget at byde ind med ?