Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Nogle som har gode idéer til et tv op til 25.000 kr., som har god indbygget lyd? Det må gerne være brugervenligt og må meget gerne kunne tilsluttes en parabolantenne (hedder det DVB-S??). Og gerne have stor hukommelse til tekst-tv, men det har alle vel næsten i dag?
Helt subsidiært indbygget HD-recorder, men ikke et must.

På forhånd tak
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
For godt 19.000 kr. kan du få et Pioneer 428XD. Det har ikke DVB-S, men det er der stort set ingen TV der har. Den dekoder må du have ved siden af. Så er der stadig 6.000 kr. til at købe en Pioneer HD-recorder...
Af lasseholst
Men dekoderen kan ikke indbygges så? Det jeg er interesseret i, er jo at det kun skal være tv'et som fylder. Gerne et fritstående på fod eller lignende. Og så er det er jo svært at gemme resten væk. Alternativt kan jeg hænge TVet på væggen og købe et møbel, men det skal stadig være brugervenligt, derfor: Kan jeg købe Pioneer dekoder så jeg kan styre det med én fjernbetjening?

Men ellers tak for forslaget - går ud fra at det er valgt mht. den gode lyd.
Af TYBO
Prøv at gå ned i Hifiklubben.
Lyder som om det er noget a la NAD du er ude efter.
Af kasaar
pioneer er er suplimt fjernsyn, har selv lige fået mig et, og det er det bedste jeg nogen sinde har set. :-)

hvis det er fordig du har viasat eller ligende, så skal du nok regne med at de skifter deres bokse ud om et ½ år. så der er ingen grund til at købe et fjernsyn med det indbygget lige pt. Jeg har kun hørt rygter om det, såååå. men tror nu nok der er noget som snakken..

lyd der tror jeg at panasinoc 700 serien er den bedste. husk at 700 serien har bedre lyd end 70 serien.

hvis ud vil have en gulv stander, så kik på vogels http://www.vogels.com/result.asp?Parent ... on=catalog

jeg har købt den sorte 1140 til mit pioneer, og det er som bygget til det.. det er såååååååååååååå fedt. :-) :-)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Den løsning jeg selv agter at benytte når jeg engang kommer tilbage til DK er at købe 428XD, en HD recorder og/eller en BlueRay samt LinTronics infrarøde dekoder som kan benyttes med Beo4 fjernbetjeningen. Dvs. deres infrarøde dekoder laver signalet fra en Beo4 om til eksempelvis de koder som et Pioneer TV skal bruge, de koder som en BlueRay skal bruge osv.

En super løsning i min mening og så behøver jeg ikke spekulere på at skulle have Pioneers rædsel liggende (selvom nogen mener at kvaliteten er god - alt er relativt). Det koster ca. 1600 kr. ekstra plus udgiften til en B&O fjernbetjening.
Af kasaar
snakker du om deres dvd eller fjernbetjening som er et rædsel??

ps. fjernbetjeningen til dvd afspilleren er grim det må jeg sige, men til fjernsynet så kan jeg faktisk godt lide den, den er dejlig tung, og passer til fjernsynet.:-)
Af kasaar
glemte lige at spørge om et link til LinTronics???? kender ikke noget til det
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Dansk firma:
http://www.lintronic.dk/asp/Products.asp
Der var lige et s for meget i mit produktnavn før. Modellen hedder TT455-RT-238.
Brochure på den her: http://www.lintronic.dk/LinTronicTableT ... Danish.pdf

Ja, jeg synes at stort set alle fjernbetjeninger til TV er forfærdelige at se på. Plasticbras der ikke er brugt mere end 5 timer på at udtænke. Det vil jeg ikke have liggende på mit sofabord!